اخبار حاشیه های فوتبال
جدیدترین اخبار روز فوتبال

شبکه تلویزیونی رئال مادرید عربی به نقل از سایت اسلامی "باکسبانجام" اندونزی خبر داد که مسوت اوزیل به هنگام تنها شدن با رونالدو برای او قرآن تلاوت می کند و ستاره پرتغالی رئال مادرید به دقت گوش می کند و این کار را دوست دارد.

این سایت اندونزیایی به نقل از اوزیل نوشت: وقتی که با رونالدو تنها می شوم برای او قرآن می خوانم و او از این کار من استقبال می کند. رونالدو همواره از من می خواهد که چگونگی خواندن قرآن را به او یاد دهم. الان او می تواند بعضی از حروف را از هم تشخیص دهد. او سوره "فاتحه" را بیشتر از دیگر سوره ها دوست دارد.

در حال حاضر کریستیانو رونالدو با ارینا شایک مدل روسی زندگی می کند. شایعه شده است که نامزد او از خانواده مسلمان چچنی است.

جمعه 25 اسفند 1391برچسب:, :: 15:46 ::  نويسنده : hamid

به گزارش آخرین، محمد رویانیان در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس در این باره گفت: شب گذشته نشستی با آقای شکری مشاور حقوقی باشگاه داشتیم و درباره پرداخت بخشی از مطالبات وینگادا با این مربی پرتغالی مذاکراتی انجام شد و براساس توافق به عمل آمده یک سوم از مطالبات وینگادا و دستیارش امروز به حساب آنها واریز شد.

وی ادامه داد: وینگادا طبق شکایتی که سالها پیش کرده بود برای دریافت حق و حقوقش ادعاهایی داشت که بنده در زمان ورودم به باشگاه پرسپولیس با این پرونده مواجه شدم و آن را بررسی کردم. این پرونده به مرحله خطر رسیده بود و ما تا 25 اسفند مهلت داشتیم مطالبات وینگادا و دستیارش را پرداخت نماییم، در غیر اینصورت این پرونده به کمیته انضباطی فیفا ارجاع و درباره آن تصمیم گیری می شد.

رویانیان ادامه داد: بر همین اساس ما طی روزهای گذشته مذاکراتی با وینگادا داشتیم و از ایشان برای پرداخت مطالبات تا پنجاه روز دیگر مهلت گرفتیم تا پرونده به کمیته انضباطی فیفا ارجاع نشود. ما امروز 130 هزار دلار از حق و حقوق ایشان را پرداخت کردیم که 100 هزار دلار بابت خود ایشان بوده و 30 هزار دلار نیز به کاروالیو اختصاص داشت. این پرداختی را نیز رسما و کتبا به فیفا اعلام داشتیم و آمادگی خود را برای پرداخت مابقی این بدهی طی 50 روز آینده و در دو مرحله اعلام کردیم.

رویانیان در پاسخ به این سوال که این مبلغ را از چه منبعی تامین کرده است، افزود: ما بیش از  600 هزار دلار از آقای دنیزلی طلب داشتیم،  به هر حال جالب است که باشگاه پرسپولیس برای یک بار هم که شده از مربی ‏اش طلب داشته باشد. برای دریافت مطالبات خود از آقای دنیزلی مذاکراتی با ایشان داشتیم و طی دو سه ما ه اخیر در سه مرحله 600 هزار دلار از طلب خود را از ایشان دریافت کردیم.

وی افزود: این دریافتی ها را برای پرداخت حق و حقوق بازیکنان خارجی از جمله نیلسون، پروویچ، ولاتکو، روبرتو سوسا و ایمون زاید و همچنین بازیکنان ایرانی هزینه کردیم و 100 هزار دلار از این دریافتی را نیز برای پرداخت مطالبات وینگادا اختصاص دادیم تا هم این پرونده به ضرر ما در کمیته انضباطی فیفا به جریان نیافتد و همین اینکه هواداران پرسپولیس از نگرانی تا  حدودی خارج شوند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که دلار را به چه قیمتی به دنیزلی پرداخت کرده و با چه نرخی از وی  دریافت کرده است،گفت: زمانی که این 600 هزار دلار را به دنیزلی دادیم ، قیمت دلار 1500 تومان بود و ما این 600 هزار دلار را طی دو سه ماه اخیر از وی دریافت کردیم و توانستیم به واسطه این ارزش افزوده بسیاری از مشکلات مالی باشگاه را حل و فصل نماییم. درباره مبلغ ترانسفر علیرضا حقیقی به روبین کازان نیز تقریبا چنین تجربه و اتفاقی به نفع باشگاه پرسپولیس روی داد.

رویانیان در پایان خطاب به هواداران پرسپولیس گفت: به هواداران گفته بودم بابت پرونده وینگادا نگران نباشند. البته در حال حاضر نیز اگر نتوانیم مطالبات را به موقع پرداخت نماییم خطر کسر امتیاز و یا محرومیت های دیگر ما را تهدید می کند. اما بنده به هیچ قیمتی نمی گذارم آسیبی به پرسپولیس وارد شود و برای بستن این پرونده هر کاری که لازم باشد انجام می دهم و باید بگویم که آقای وینگادا نیز شرایط ما را درک کرده است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پایان گفت: ما برای پرداخت مابقی این بدهی نیاز به کمک جدی دولت و بانک مرکزی داریم و به همین منظور مکاتباتی با دولت انجام شده و امیدوارم بانک مرکزی و بانک ملت، باشگاه مردمی و پرطرفدار پرسپولیس را همراهی نمایند تا بتوانیم مابقی مطالبات وینگادا را پرداخت نماییم.

جمعه 25 اسفند 1391برچسب:, :: 15:45 ::  نويسنده : hamid

ايسنا: دروازه بان 25 ساله باشگاه اينتراخت براونشوايگ آلمان درون دروازه تيم ملي ايران خواهد ايستاد.

خبرگزاري آلمان در خبري از دانيل داوري آورده است، دروازه بان 25 ساله اينتراخت براونشوايگ قرار است براي نخستين بار براي تيم ملي ايران به ميدان برود.

او دعوتنامه اي را براي بازي انتخابي جام ملت هاي آسيا برابر کويت دريافت کرده است.

بر اساس اعلام باشگاه اينتراخت براونشوايگ اين مسابقه 26 مارس در کويته برگزار مي شود. داوري شهروندي دوگانه ايراني – آلماني دارد.

پيش از اين قرار بود اين دروازه بان زاده شهر "گيسن" در شروع ماه فوريه براي ايران بازي کند ولي به دليل تداخل زماني انجام نخستين بازي ملي داوري به تعويق افتاد.

پايگاه ورزشي آلمان هم در خبري با سرخط "ايران، داوري را فراخواند"، نوشته است: "داوري از تيم دسته دومي اينتراخت براونشوايگ در آستانه انجام نخستين بازي ملي خود براي ايران قرار دارد. او از سوي کارلوس کي روش براي بازي انتخابي 26 مارس برابر کويت به تيم ملي ايران فراخوانده شده است."

SID همچنين نوشته است: "اين بازيکن ايراني – آلماني قرار بود 6 فوريه برابر لبنان به ميدان برود ولي از حضور در آن بازي عذر خواست تا تمرکزش براي بازي با پيراهن براونشوايگ مدعي حضور در بوندسليگاي يک حفظ شود. او دو روز بعد از آن بازي جلوي دينامو درسدن ايستاد."

جمعه 25 اسفند 1391برچسب:, :: 15:44 ::  نويسنده : hamid

قرعه کشي مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا انجام شد و تيم‌ها حريفان خود را شناختند.


به نقل از سايت يوفا، با پايان يافتن مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا، قرعه کشي يک چهارم نهايي اين جام برگزار شد که در آن تيم‌ها حريفان خود را شناختند.

به گزارش فارس،تيم‌هاي بارسلونا (اسپانيا)، رئال مادريد (اسپانيا)، بايرن مونيخ (آلمان)، گالاتاسراي (ترکيه)، بروسيا دورتموند (آلمان)، مالاگا (اسپانيا)، يوونتوس (ايتاليا) و پاري سن ژرمن (فرانسه) در اين قرعه کشي حاضر بودند که بر اساس قرعه کشي به شکل زير روبه‌روي هم قرار خواهند گرفت:

مالاگا - بروسيا دورتموند

رئال مادريد - گالاتاسراي

پاري سن ژرمن - بارسلونا

بايرن مونيخ - يوونتوس
پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:, :: 19:48 ::  نويسنده : hamid

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی، «اگر همراهی کنید برنامه‌ای برای جوان کردن تیم دارم.» این جمله یحیی، برق را در نگاه مدیر سرخ‌ها جاری کرد. مدیری که با پشتوانه نامتناهی مالی برای برنده شدن به میدان ورزش آمده بود اما برخلاف تصوراتش جز شکست هیچ نصیبش نشد. همین شکست‌ها بود که رویانیان را به بردن بازی به زمین‌های تازه متمایل کرد. ملاقات با مدیران باشگاه میلان، امضای قرارداد همکاری با آکادمی رئال مادرید، تاسیس دانشگاه و خرید ورزشگاه. این‌ها اقداماتی بودند که مدیرعامل شکست خورده پرسپولیس برای به دست آوردن دل هواداران و رسانه‌ها در برنامه خود گنجانده بود. در چنین شرایطی بود که یحیی گل‌محمدی تازه‌وارد پیشنهاد جوان کردن تیم را به رویانیان داد. تنها چند روز از اخراج مانوئل ژوزه و سرمربی شدن یحیی گذشته بود که این مربی جوان توانست «OK» را برای جوان کردن تیم از مدیرعامل پولدار بگیرد. او فهرستی از ستاره‌های جوان لیگ را که در نیم‌فصل اول رصد کرده بود به رویانیان داد و مدیرعامل هم در تعطیلات نیم‌فصل همزمان با خرید دو هافبک خارجی، مذاکره با ستاره‌های آینده فوتبال ایران را آغاز کرد. در این میان، نام برخی از این ستاره‌ها هم در جریان مذاکرات زمستانی لو رفت اما فهرست کامل بازیکنانی که با پرسپولیس مذاکره و به توافق اولیه هم دست یافتند، حالا برای نخستین بار مشخص شده است. فهرستی شامل هفت ستاره لیگ.

 

حامد لک: دروازه‌بان ملی‌پوش صبا که در ابتدای فصل روزهای خوشی را با یحیی گذرانده بود، گزینه اصلی او برای پر کردن جای نیلسون 37ساله است. به پشتوانه پاسخ مثبت لک بود که یحیی راضی به جدایی گردان در نیم‌فصل شد و با بالا رفتن سن نیلسون، دروازه پرسپولیس آماده حضور لک شده است. حالا می‌توان دلیل صراحت غیرعادی این دروازه‌بان جوان در اعلام پرسپولیسی بودنش و پوشیدن پیراهن قرمز در بازی مقابل استقلال را درک کرد. او که برای پوشیدن پیراهن پرسپولیس بی‌تابی می‌کرد حتی سعی کرد با ایجاد درگیری در اردوی صبا، مدیران این تیم را برای جدایی زودهنگام راضی کند.

 

شجاع خلیل‌زاده: آینده‌دارترین مدافع این روزهای ایران، گزینه مدنظر گل‌محمدی برای تشکیل زوج میانه دفاع با جلال حسینی است. او هم با پرسپولیس به توافق اولیه دست یافته اما از فصل آینده پیراهن این تیم را بر تن خواهد کرد. مدافع 22 ساله مس کرمان اخیرا در گفت‌وگویی اعتراف کرده «حتما فصل بعد در تهران بازی می‌کنم اما نام تیمم را نمی‌گویم!»

 

علیرضا جهانبخش: مهاجم 19 ساله داماش و تیم‌ملی جوانان در ابتدای فصل هم فاصله‌ای با پرسپولیسی ‌شدن نداشت. او پیشنهاد اکبر محمدی، سرمربی سابق جهانبخش در تیم‌ملی جوانان و مشاور استعدادیابی رویانیان به باشگاه بود. به همین دلیل وقتی رویانیان نام او را در فهرست یحیی دید، لحظه‌ای درنگ نکرد و نمایندگانش را رهسپار دفتر امیر عابدینی، مدیرعامل داماش کرد. مهاجم داماش در برنامه 90، جدایی قطعی‌اش از این تیم در پایان فصل را تایید کرده است.

 

میلاد غریبی: زمانی که مجتبی تقوی در کنفرانس خبری پیش از بازی با استقلال اعتراض کرد که «باشگاه‌های بزرگ، میلاد غریبی جوان را هوایی کرده‌اند» همه انگشت‌ها باشگاه استقلال را نشانه گرفت. حالا اما نام غریبی در فهرست پرسپولیس دیده می‌شود. تقوی هم بلافاصله پس از بازی استقلال را از این اتهام مبرا کرد. غریبی جوان و چپ‌پا در پست وینگر (بال) بازی می‌کند و از معدود ستاره‌های نسل جدید فوتبال ایران است که توانایی عبور از بیش از یک مدافع را دارد.

 

محسن مسلمان و پیام صادقیان: دو ستاره جوان ذوب‌‌آهن که در این فصل به اجبار در این تیم ماندند هم فصل آینده پیراهن قرمز را بر تن خواهند کرد. مسلمان هافبک و صادقیان بال هم مذاکرات خود را در نیم‌فصل با پرسپولیس انجام داده‌اند. مذاکراتی که البته همان موقع لو رفته بود.

 

قاسم حدادی‌فر: تنها بازیکن بالای 23سال حاضر در فهرست پرسپولیس. کاپیتان ذوب‌آهن هافبکی بود که یحیی او را برای پر کردن خلا سنتی میانه میدان سرخ‌ها در نظر داشت. حدادی‌فر چپ‌پا زمانی که با سماجت خبرنگارانی که از مذاکرات او با پرسپولیس مواجه شده بودند، بو برد، گفت: «خیالتان راحت. تا آخر فصل با ذوب‌آهن می‌مانم.»

پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:, :: 17:13 ::  نويسنده : hamid

تماشا: یحیی گل محمدی برنامه های وسیعی برای فصل بعد دارد. سرمربی جوان پرسپولیس پس از کسب اعتماد توسط سکوها و مدیریت باشگاه به دنبال این است که در فصل آینده برنامه های کامل خود را در باشگاه پیگیری کند.

 یحیی گل محمدی برنامه های وسیعی برای فصل بعد دارد. سرمربی جوان پرسپولیس پس از کسب اعتماد توسط سکوها و مدیریت باشگاه به دنبال این است که در فصل آینده برنامه های کامل خود را در باشگاه پیگیری کند. در همین رابطه شنیده می شود گل محمدی به دنبال این است تا نفراتی که با پازل تاکتیکی و رفتاری او جور درنمی آیند را از فهرست پرسپولیس خط بزند.

مصاحبه روز گذشته رویانیان هم که در آن از حذف نام های بزرگ در این تیم اشاره شده بود در ادامه اهدافی است که سرمربی جوان پرسپولیس در گفت و گو با مدیرعامل به آن تاکید کرده بود. یحیی گل محمدی در فهرست عدم نیاز خود اسامی نفراتی را قرار داده که به زعم خود در این فصل مشکلات زیادی را برای تیم به وجود آورده اندو نتوانسته اند انتظارات کادر فنی را برآورده کنند.

گفته می شود محمد قاضی، محسن بنگر، هادی نوروزی و امیرحسین فشنگچی نفراتی هستند که تا این لحظه یحیی گل محمدی جمع بندی های لازم برای خارج کردن نامشان را انجام داده و دو نفر دیگر از فهرست 6 نفره باقی مانده را هم منوط به چند بازی آینده کرده است.


محمد قاضی

از همان ابتدا هم پیش بینی می شد محمد قاضی با حضور ایمون زاید و کریم انصاری فرد یک خرید سوخته برای محمد رویانیان به حساب بیاید. محمد قاضی که در روزهای ابتدایی فصل توانست با دو گلی که به ثمر رساند یکی از خریدهای مثبت این تیم تلقی شود بعد از مصدومیت به یک بازیکن ناکارآمد و به زعم کادر فنی غارغرو تبدیل شده که علیرغم کارایی کم، طاقت نیمکت نشینی را هم ندارد و فشار عصبی زیادی به مهاجمان مورد علاقه کادر فنی وارد می کند. یحیی گل محمدی در صحبت های خودمانی با کادر فنی اش برای خارج کردن نام این مهاجم از فهرست به جمع بندی رسیده و اگر اتفاق خاصی نیفتد مهاجم سابق تیم ملی پیراهن شماره 11 این تیم را در پایان فصل از تن خارج می کند.


محسن بنگر

بیشتر از اینکه به نقاط فنی اش متکی باشد در بیرون زمین برای تیم حاشیه سازی کرد و عملکرد ضعیفش در ابتدای فصل که همراه با دادن پنالتی های زیاد بود باعث شد جایگاهش در ترکیب ثابت این تیم را هم به علیرضا نورمحمدی بدهد. بنگر که طاقت نیمکت نشینی و انتقاد را هم نداشت در مقطعی با مانوئل ژوزه هم برخورد داشت و در ادامه قبل از دربی برگشت با یحیی گل محمدی به بحث پرداخت تا از فهرست این تیم خارج شود.

بنگر بعد از بازگشت به ترکیب اصلی تیم هم در بازی با سپاهان با رفتاری که نشان داد محرومیت 3 جلسه ای را به جان خرید. به هر حال مشکلات حاشیه ای که این بازیکنب رای پرسپولیس به وجود آورد یحیی گل محمدی را به این نتیجه رسانده تا نام او را هم از فهرست خارج کند و به بازیکن دیگری میدان بدهد.


هادی نوروزی


وجه مشترک او هم مانند تمام بازیکنان دیگری که قرار است از فهرست پرسپولیس و یحیی گل محمدی خارج شوند اعتراض به نیمکت نشینی و حاشیه سازی برای تیم است. مهاجمی که در این فصل هر وقت برای تیم به میدان رفته عملکرد تقریبا مثبتی نسبت به مهاجمان میلیاردی تیم داشته به دلیل آنچه که سلیقه سرمربی تلقی می شود نامش در فهرست مغضوبین گل محمدی قرار دارد. گفته رفتار او در بازی مقابل راه آهن که در اعتراض به تعویضش و در حالی که تیم عقب بود با طمانینه از زمین خارج شد و حاضر نشد با سرمربی اش دست بدهد و روی نیمکت هم سعید شیرینی او را آرام کرد. در این تصمیم گل محمدی قاطعیت ایجاد کرد.

کما اینکه اعتراضات او به رختکن تیم هم کشیده شد و نسبت به بازی کردن بازیکن هم پست خود که فرصت های زیادی هم از دست داد اعتراض کرد. با این تفاسیر به نظر می رسد بازیکنی که در دو فصل گذشته همیشه جزو نفرات محتمل خروج از این تیم بوده ولی در پرسپولیس باقی مانده در پایان فصل به شکل دیگری رقم می خورد. البته مگر اینکه مانند دو فصل قبل، علی کریمی که به سک بازی هادی نوروزی اعتماد خاصی دارد مانع از این اتفاق شود!


امیرحسین فشنگچی

دوست شماره یک یحیی گل محمدی این قدر فرصت سوزی کرد که سرمربی پرسپولیس دیگر حاضر نیست برای او کوپن خود را بسوزاند. امیرحسین فشنگچی که زمانی در صبای قم و زیر نظر گل محمدی به جوان اول و پدیده سمت چپ ایران تبدیل شده بود. در این 3 فصل عملکرد معکوسی در این تیم داشت و در نهایت باعث شده تا یحیی گل محمدی از او قطع امید کند.

 امیرحسین فشنگچی که بارها در گفت و گوهای خصوصی اش با گل محمدی مورد بازخواست او قرار گرفته بود و اولتیماتوم شدیدی دریافت کرده بود احتمالا در پایان فصل از این تیم خارج خواهد شد. امیرحسین فشنگچی در چند بازی گذشته این تیم هم به یک نیمکت نشین صرف تبدیل شده و طبق شنیده ها با تصمیم گل محمدی در فصل آینده جایی در این تیم نخواهد داشت

پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:, :: 17:12 ::  نويسنده : hamid

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به احتمال زیاد در اوایل هفته آتی محمد رویانیان مدیر عامل تیم فوتبال پرسپولیس تهران عازم سفر حج خواهد شد و در چند روز آینده نمی تواند در رأس این باشگاه به مدیریت بپردازد.

گفتنی است: صبح امروز 24 اسفند یحیی گل محمدی یک جلسه خصوصی را با مهدی مهدوی کیا برگزار کرد و در خصوص مسایل روزهای اخیر پرسپولیس با کاپیتان این تیم به صحبت پرداخت.

شایان ذکر است: لیست پنهانی خرید بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس برای تدارک یک تیم قدرتمند در فصل سیزدهم تهیه شده اما به دلیل اینکه بازیکنان این باشگاه روحیه خود را برای چند بازی آینده لیگ دوازدهم حفظ کند هنوز این لیست به صورت شفاف بیرون نیامده است.

چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, :: 21:32 ::  نويسنده : hamid
مورينيو فصل جاري ليگا را بسيار بد شروع كرد ولي با دو پيروزي متوالي برابر بارسلونا و حذف شياطين‌سرخ از ليگ قهرمانان اروپا نفس راحتي كشيد. با اين حال هنوز زمزمه‌هاي جدايي آقاي خاص از كهكشاني‌ها به گوش مي‌رسد. «رامون دلامورينا»، مجري برنامه ورزشي «ال‌لارگيرو» در راديو «كادناسر» اسپانيا فاش كرد كه مورينيو قراردادش را به صورت توافقي با رئال‌مادريد فسخ كرده است و فصل بعد هدايت اين تيم را برعهده نخواهد داشت. اين روزنامه‌نگار ورزشي گفت: «پرس با مورينيو براي فسخ قرارداد به توافق رسيده است. هر دو طرف دوست ندارند، به همكاري با يكديگر ادامه دهند. مورينيو در حال مذاكره با تيمي جديد است. پرس هم تلاش‌هاي خود را براي انتخاب جانشين مورينيو آغاز كرده است. كارلو آنچلوتي و آرسن ونگر بيشترين شانس را براي جانشيني مورينيو دارند.» پيش از اين اين هم روزنامه «الموندو دپورتيو» كه از روزنامه‌هاي نزديك به بارسلونا به شمار مي‌آيد، فاش كرد كه مورينيو 70 روز ديگر از رئال جدا خواهد شد. اين روزنامه اسپانيايي پس از پيروزي دو بر يك رئال برابر سلتاويگو نوشت: «مورينيو با پرس براي فسخ قرارداد به توافق رسيده است. سرمربي پرتغالي رئال‌مادريد برنامه‌هاي خود را براي فصل آينده ارائه نداده و همين مساله جدايي او را مسجل كرده است.»

میر عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاهی کشور گفت: خودم به مراسم قرعه‌کشی رفته بودم که قرعه را به سود داماش در بیاورم. البته این را هم گفتم که اگر بی‌پولی به ما فشار بیاورد حاضریم در تهران بازی کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا داماش واقعا حاضر به بازی در تهران است؟، عنوان کرد: بله این حرف من کاملا جدی بوده است. این بازی 150 یا شاید حتی 160 میلیون تومان می‌تواند درآمد داشته باشد. در صورتی که پرسپولیس هزینه‌های برگزاری بازی را پرداخت کند و درآمد خالص به ما برسد در تهران به میدان خواهیم رفت. البته باید دید که پرسپولیسی‌ها این شرط ما را می‌پذیرند یا نه، چرا که اگر آنها را در تهران شکست دهیم برایشان گران تمام می‌شود.

مدیرعامل باشگاه داماش در خصوص این موضوع که در صورت برگزاری بازی در تهران شانس حضور در فینال را کاهش می‌دهند، خاطرنشان کرد: اصلا شانس ما کم نمی‌شود چون که همه جا پرسپولیس را می‌بریم. بردن این تیم روشی دارد که ما آن را بلدیم. این پرسپولیس که تا آن روز فرقی نخواهد کرد. بازیکنان همان بازیکن هستند و سبک تیم هم که معلوم است. اگر سبک بازی این تیم را ببندیم کارشان تمام است و هیچ دگرگونی نمی‌توانند در کارشان ایجاد کنند چون بازیکن‌هایی که گرفتند نمی توانند دگرگونی ایجاد کنند.

عابدینی افزود: یک تیم مثل بارسلونا سبک خاص خودش را دارد ولی بازیکنانش طوری بازی می کنند که مقابله با سبک آن به سختی انجام پذیر است ولی شرایط پرسپولیس فرق می‌کند. راه آهن این سبک را بست و توانست برنده شود. ما از حالا خودمان را در فینال می‌بینیم. اگر در رشت بازی کنیم که روز سنگینی در انتظار پرسپولیس خواهد بود و کار برای ما راحت تر می‌شود. تماشاچی ما 10 هزار نفر است که تازه بخشی از آن را پرسپولیسی‌ها تشکیل می‌دهند بنابراین در استادیوم آزادی هم بازی کنیم برای ما جا به اندازه کافی وجود دارد و هواداران هم از رشت می‌توانند به تهران بیایند.

وی با بیان این که در تهران 80 هزار نفر برای این دیدار به استادیوم آزادی خواهند آمد، گفت: تنها تفاوت بازی در رشت و تهران در همین نکته است که این موضوع هم روی کار ما تاثیری نخواهد داشت. من یک نسخه دو سر برد پرسپولیس را نوشتم که رویانیان نمی‌داند با آن چه کار کند. البته این را هم عنوان کنم که ما اگر در تهران بازی کنیم و ببازیم چیزی را از دست نمی‌دهیم ولی در صورتی که آنها بازنده شوند ممکن است برایشان خیلی گران تمام شود.

چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, :: 21:31 ::  نويسنده : hamid

گل: اسفندماه سال ۱۳۸۷ مالکیت باشگاه پرطرفدار نساجی مازندران به مهدی پرهام معاون اقتصادی فعلی باشگاه استقلال تهران واگذار شد. مهدی پرهام در شروع کار اعلام کرد قصد دارد در کنار احیا کردن تیم قدیمی و ریشه‌دار نساجی به منافع اقصادی هم برسد چرا که فوتبال در دنیای امروز صنعتی سودآور و درآمدزاست.

برنامه پرهام که شغل اصلی‌اش تجارت در زمینه فولاد است، ساخت استادیوم و کمپ مجهز بود تا با استفاده از موقعیت جغرافیایی مازندران که منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا است تیم‌های داخلی و خارجی را ترغیب کند تا اردوهای تدارکاتی پیش از فصل و نیم‌فصل خود را در کمپ نساجی مازندران برگزار کنند تا از این راه علاوه بر پرداخت هزینه‌های باشگاهداری به سود قابل توجهی دست یابد.
 


بازیکن تعویضی نساجی برای ورود به بازی ساق‌بند نداشت و منتظر شد تا بعد از خروج هم‌تیمی‌اش ساق‌بند را بگیرد و به بازی برود

با توجه به اینکه برخلاف کشورهای پیشرو در صنعت فوتبال و حتی کشورهای منطقه مانند ترکیه در ایران از بخش خصوصی حمایت عملی صورت نمی‌گیرد و همه حمایت‌ها در حرف خلاصه می‌شود، در مازندران نیز از مهدی پرهام حمایتی صورت نگرفت. نه تنها زمین ۶هکتاری مورد نیاز برای ساخت ورزشگاه و کمپ نساجی طی سه چهار سال گذشته با امروز و فردا کردن مسئولین استان مازندران در اختیارش قرار نگرفت بلکه مجبور شد هزینه بازسازی چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر را هم بدهد که با نگهداری نامناسب بعد از یک فصل از بین رفت!

پرهام که از همکاری مسئولین استان نا‌امید شده بود اعلام کرد که طی ۴سال گذشته حدود ۱۱میلیارد تومان هزینه کرده است که بازگشتی نداشته و حاضر است تیم را نیم‌فصل به خانم امیرکمالی واگذار کند. بعد از کش و قوس فراوان رئیس اداره کل ورزش و جوانان که سال قبل مدیرعامل نساجی بود و دو درصد از سهام باشگاه به نامش است اجازه واگذاری تیم به خانم امیرکمالی را نداد و بدون کسب رضایت پرهام اعلام کرد که تیم را به سردار قاسم‌نژاد واگذار کرده است. بعد از گذشت دو ماه، هیچکدام از وعده‌هایی که هادی ساعی (عضو هیات مدیره نساجی) و مسئولین ورزشی استان مازندران در جلسه معارفه سردار قاسم‌نژاد به هواداران نساجی داده بودند محقق نشد.

علاوه بر آن به علت پرداخت نشدن بدهی باشگاه به المیر تولیا، کمیته انضباطی فیفا رای به کسر سه امتیاز از نساجی داد و اعلام کرد که اگر طی چند روز آینده بدهی پرداخت نشود نساجی به دسته پایین‌تر سقوط خواهد کرد. همچنین تعدادی از بازیکن‌های نساجی به علت پرداخت نشدن قراردادشان در بازی با اتکا گرگان و همچنین بازی روز گذشته با شاهین بوشهر شرکت نکردند.
 


محمد سواری دروازه‌بان سابق سپاهان و تیم ملی به عنوان مهاجم به زمین رفت و برای این کار با چسب شماره ۲ را به ۲۱ تبدیل کردند!

عجیب اما واقعی!

وضعیت فعلی باشگاه به حدی ناگوار است که بازیکن تعویضی نساجی برای ورود به بازی ساق‌بند نداشت و منتظر شد تا بعد از خروج هم‌تیمی‌اش ساق‌بند را بگیرد و به بازی برود و بد‌تر از آن این‌که نساجی به علت اعتصاب بازیکنانش فقط با ۱۳ بازیکن به بوشهر رفت و بعد از تعویض اول وقتی یک بازیکن نساجی مصدوم شد مجبور شدند محمد سواری دروازه‌بان سابق سپاهان و تیم ملی را به عنوان مهاجم به زمین بفرستند و برای این کار با چسب شماره ۲ را به ۲۱ تبدیل کردند!
این است وضعیت فعلی خصوصی‌سازی در فوتبال کشور...

چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, :: 21:31 ::  نويسنده : hamid

 

تاریخ انتشار: چهارشنبه, 23 اسفند 1391 ساعت 18:06

آبراموويچ براي مورينيو ساعت 400 هزار يورويي خريد

 

مهر: رومن آبراموويچ با اهداي ساعتي 400 هزار يورويي به ژوزه مورينيو شايعه بازگشت اين مربي پرتغالي به استمفوردبريج را قوت بخشيد.
 
اين روزها شايعه بازگشت ژوزه مورينيو به ليگ برتر تيتر اصلي روزنامه هاي انگليسي است و اين مربي پرتغالي هم بارها اعلام کرده مقصد بعدي او مربيگري در انگليس است. بازگشت به چلسي و جانشيني سرالکس فرگوسن در منچستريونايتد مقصدهاي احتمالي مورينيو در انگليس هستند اما به نظر مي رسد چلسي نخستين گام را براي بازگرداندن آقاي خاص به استمفوردبريج برداشته است.
 
به گفته برنامه تلويزيوني اسپانيايي پونتو پلوتا، رومن آبراموويچ مالک باشگاه چلسي اخيرا ساعتي با ارزش تقريبي 400 هزار يورو به مورينيو اهدا کرده است. اين برنامه تلويزيوني همچنين اعلام کرد بازيکنان با سابقه چلسي از مذاکره باشگاه با مورينيو آگاه هستند و تقريبا اطمينان دارند مورينيو در پايان فصل جاي رافا بنيتس سرمربي موقت اين تيم را خواهد گرفت.
 
مورينيو گزينه محبوب هواداران چلسي است که اين روزها به شدت از حضور رافا بنيتس روي نيمکت تيمشان ناراضي هستند. مورينيو در دوران حضور خود در چلسي 6 عنوان قهرماني با آبي ها کسب کرد.

 

چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, :: 21:30 ::  نويسنده : hamid

فارس: سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: من بايد نادان باشم که در اين شرايط ليست مازاد را بدهم.
يحيي گل‌محمدي در خصوص بازي مقابل مس گفت: مطمئن باشيد ما بازي مقابل مس کرمان را مانند ساير بازي‌هايمان جدي و محکم مي‌گيريم چون معتقدم جايگاه پرسپوليس در ليگ برتر براي من و باشگاه مهم است.
وي افزود: ما مي‌خواهيم با يک جايگاه خوب ليگ برتر را به آخر برسانيم. پس حق نداريم مقابل مس کار را با قدرت دنبال نکنيم. به بازيکنانم گفتم که بازي با مس را بايد با تمام انرژي و محکم به ميدان بروند. باز هم مي‌گويم اصلاً حق نداريم که مس را دست کم بگيريم. بايد ليگ را با خاطره خوب تمام کنيم و وارد سال 1392 شويم قطعاً ما در بازي مقابل مس براي برد به ميدان خواهيم رفت.
گل‌محمدي در خصوص اعلام اخباري مبني بر ليست مازاد و صحبت‌هاي برخي بازيکنان تيم‌هاي ديگر درباره پيوستنشان به پرسپوليس نيز گفت: باور کنيد همه اين صحبت‌ها شايعه‌اي بيش نيست. من بايد مربي بي‌تجربه و ببخشيد ناداني باشم که در اين مقطع زماني که بسيار براي پرسپوليس حساس و حياتي است ليست مازاد را اعلام کنم و يا با بازيکنان ديگر حرف بزنم.
وي افزود: حتي تا امروز با دستيارانم در خصوص ليست مازاد و بازيکنان جديد يک کلام حرف نزدم چه برسد به رويانيان گفته باشم. اصلاً‌ خيال همه را راحت کنم، ليست مازادي وجود ندارد که وقت خودمان را بگيريم و درباره‌اش حرف بزنيم. من با همين بچه‌ها کار مي‌کنم و رو به جلو مي‌روم.
گل‌محمدي ادامه داد: اين بچه‌ها بازيکناني هستند که 14 بازي باعث شدند تا پرسپوليس بازنده نباشد و ثابت کردند که حرف هاي زيادي براي گفتن دارند پس هيچ دليلي ندارد که الان بخواهم ليست بازيکنان جديد بدهم و مازادي‌ها را مشخص کنم و مطمئن باشيد همه اينها شايعه اي بيش نيست.
گل‌محمدي خاطرنشان کرد: براي من جاي سؤال است که چرا فقط اين صحبت‌ها براي پرسپوليس انجام مي‌شود، مگر پرسپوليس ششم نيست و 5 تيم بالاسر اين تيم براي قهرماني نمي‌جنگند، حتي شرايط آن تيم‌ها بهتر از پرسپوليس است، پس چرا فقط درباره ما اينقدر صحبت مي‌شود؟ مطمئن باشيد همه اينها را تکذيب مي‌کنم و به دنبال اين نيستم تا خودم را با توجه به صحبت‌ها تبرئه کنم.
وي در خصوص برگزاري بازي با داماش در تاريخ 16 فروردين گفت: قبل از اين بازي يک ديدار با پيکان داريم که قطعاً سعي خواهيم کرد بچه‌ها را در شرايط مسابقه نگه داريم. مطمئن باشيد تذکرات لازم را به بازيکنان مي‌دهيم تا دچار مشکلات نشويم. نگران اين موضوع نيستم چون بازيکنان من هم شرايط را درک مي‌کنند و همه دوست دارند که انشالله سال آينده يک جام خوشرنگ براي پرسپوليس به ارمغان بياوريم.

چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, :: 21:27 ::  نويسنده : hamid
سرمربی تیم ملی والیبال که برای تماشای رقابت‌های فینال و رده‌بندی لیگ برتر والیبال در سالن 12 هزار نفری آزادی حضور داشت، از سالن فرار کرد!
 
به گزارش ایسنا، "خولیو ولاسکو" سرمربی تیم ملی والیبال ایران که برای تماشای رقابت‌های فینال و رده‌بندی لیگ برتر والیبال در سالن 12 هزار نفری آزادی حضور داشت، پیش از برگزاری دیدار فینال بین متین ورامین و کاله پس از آنکه نارنجکی (مواد محترقه) در نزدیکی او به زمین خورد، سریعاً سالن مسابقه را ترک کرد.
 
بر اساس این گزارش، گفته می‌شود که این مواد محترقه توسط تماشاگران ورامینی به داخل سالن پرتاب شده است.
سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 22:52 ::  نويسنده : hamid

تاريخ ديدار دوستانه تيم‌هاي ملي کشتي آزاد ايران و آمريکا مشخص شد.

بعد از دعوت مسئولان فدراسيون کشتي آمريکا از تيم ملي کشتي آزاد کشورمان به منظور انجام ديداري نمادين به ميزباني اين کشور و موافقت شوراي برون‌مرزي وزارت ورزش و جوانان، قرار شد تيمي متشکل از 18 تا 19 نفر که 5 تا 6 نفر آنها مربي هستند به آمريکا اعزام شوند.

به گزارش فارس، اين ديدار نمادين که به صورت تيم ‌به تيم انجام مي‌شود قرار است 26 ارديبهشت ماه سال آينده در ميدان تايمز نيويورک و در محوطه‌اي باز برگزار شود. پيش از اين آمريکايي‌ها در 2 سال گذشته از تيم روسيه براي حضور در اين مسابقه دوستانه دعوت کرده بودند.

سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 22:50 ::  نويسنده : hamid

سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 22:49 ::  نويسنده : hamid

فارس: سرپرست سازمان ليگ با صدور اطلاعيه‌اي در واکنش به مصاحبه مديرعامل باشگاه سپاهان اعلام کرد که اين سازمان از هيچ تيمي حمايت نمي‌کند و نگرش يکساني به همه باشگاه‌ها دارد.

مهدي تاج سرپرست سازمان ليگ فوتبال حرفه‌اي فوتبال ايران در واکنش به مصاحبه عليرضا رحيمي مديرعامل باشگاه سپاهان با خبرگزاري فارس با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد که اين سازمان از هيچ تيمي حمايت نمي‌کند و به همه باشگاه‌ها نگرشي يکسان دارد.

اطلاعيه سرپرست سازمان ليگ به شرح زير است:

سازمان ليگ طرفدار هيچ تيمي نبوده و نخواهد بود و به همه اعضا و باشگاه‌ها نگرشي يکسان داشته و خواهد داشت.

در مورد صحبت رحيمي در خصوص جانبدارانه بودن تصميم‌ها به جهت عدم تشويش اذهان عمومي صحبتي ندارم و به موقع و به نحو مقتضي پاسخ ايشان داده خواهد شد. براي نمايندگان فوتبال جمهوري اسلامي ايران در ليگ قهرمانان آسيا نيز آرزوي موفقيت همه‌جانبه را مي‌نمايم.

سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 18:47 ::  نويسنده : hamid

به نقل از توتو اسپورت، جنارو گتوزو 35 ساله که پس از ترک ميلان در تابستان گذشته راهي سيون سوييس شده بود، در پايان فصل به 18 سال حضور خود در دنياي فوتبال پايان خواهد داد.

گتوزو که از ماه پيش به عنوان بازيکن - مربي در اين تيم سوييسي مشغول به فعاليت است قصد دارد در پايان فصل به شکلي جدي وارد دنياي مربي گري شود.

«تا پايان فصل هنوز چند ديداري باقي مانده است ولي بدون شک پس از آن کفش‌هايم را مي‌آويزم و وارد دنياي ديگري مي‌شوم. بايد بگويم دوست دارم به عنوان يک مربي دوران موفق و خيلي خوبي را داشته باشم. پيش از اين مرا با آنتونيو کونته مقايسه کرده‌اند که اين موضوع موجب افتخار من شده است. مي‌خواهم تمامي موفقيت‌هاي او در دوران مربي گري را تکرار کنم.»

سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 18:40 ::  نويسنده : hamid
تمرينات تيم فوتبال پرسپوليس از ساعت 11:30 دقيقه صبح امروز در ورزشگاه درفشي‌فر پيگيري شد.

به گزارش فارس، در اين تمرين بازيکنان ابتدا به گرم کردن خود پرداختند و سپس به دو قسمت تقسيم شدند. بازيکنان اصلي زير نظر چيذري به بدنسازي و بازيکنان ذخيره نيز به سانتر از جناحين، ضربه به گل و مرور کارهاي تاکتيکي پرداختند.

*در تمرين امروز چند دوربين تلويزيوني حضور داشتند که براي عيد ديدني و تبريک عيد از سوي بازيکنان پرسپوليس به مردم، آمده بودند.

*علي کريمي امروز هم همراه با تيم تمرين نکرد و تنها به فيزيوتراپي پرداخت. يکي از هواداران براي اين بازيکن بنري دومتري آورده بود تا از زحمات او در چند سال گذشته تقدير کند. کريمي شب گذشته ديداري هم با حسين هدايتي به همراه خانباني روانشناس پرسپوليس داشت.

*کريم باقري در تمرين امروز با تأخير حضور پيدا کرد.

*در تمرين امروز شيريني سرپرست قرمزپوشان غايب بود.

* بگوويچ دقايقي در تمرين امروز حضور پيدا کرد و سپس رفت.

* حدود 15 هوادار در تمرين امروز حضور داشتند و به تشويق شديد بازيکنان و کادر فني پرداختند.

* ادموند بزيک در تمرين امروز بسيار فعال بود،‌ او دقايقي نيز به عزيزيان مربي دروازه‌بان‌هاي پرسپوليس کمک کرد.

پس از 70دقيقه، تمرين پرسپوليسي‌ها به اتمام رسيد.
سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 18:37 ::  نويسنده : hamid
کريستيانو رونالدو ستاره تيم فوتبال رئال مادريد موافقت کرده تا به عنوان سفير حفاظت از محيط زيست و جنگل‌هاي مانگرو به اندونزي برود.

وجود اين مانگروها باعث شد که در سال 2004 و در اثر سونامي‌ وحشتناکي که دراين مناطق رخ داد، قدرت امواج سهمگين گرفته شود و بسياري از انسان‌ها جان سالم به در بردند.


سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 18:34 ::  نويسنده : hamid

به نقل از گازتا دلو اسپورت، اينترميلان در هفته‌هاي اخير به هيچ وجه نتيجه‌هاي خوبي نگرفته است. آنها در 2 ديدار اخير خود باخته‌اند. شکست 3 بر صفر برابر تاتنهام در ليگ اروپا و شکست خانگي يک بر صفر برابر بولونيا در سري A چيزي نيست که بتواند هواداران نرآتزوري را راضي نگه دارد.

ماسيمو موراتي در مورد شرايط کنوني باشگاه گفت: هنوز هم ايمانم به آندرا استراماچوني را از دست نداده‌ام. بارها در رسانه‌ها شنيده‌ام که موراتي در اين خصوص تصميم نهايي را خواهد گرفت. مارکو برانکا نيز در آخرين گفت‌وگوي خود اعلام کرده بود همه چيز به نظر من بستگي دارد. درست است. بايد بگويم هنوز هم به سرمربي تيم اطمينان دارم.

وي افزود: هر روز در مورد اينکه تيم در اين فصل چه نتيجه‌هايي مي‌گيرد فکر مي‌کنيم. در جلسه‌هاي مختلف در اين خصوص حرف مي‌زنيم. از نتيجه‌هايي که تيم در کل رقابت‌ها گرفته راضي هستم و مي‌خواهم به پاي مربي جواني که انتخاب کرده‌ام بايستم حتي اگر در برخي برهه‌هاي زماني نتيجه‌هاي دلخواه من بدست نيايد.

سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 17:44 ::  نويسنده : hamid

تسنيم: سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال ايران ظهر پنجشنبه به کشورمان بازخواهد گشت.

کارلوس کي‌روش 30 بهمن براي مرخصي عازم خارج از کشور شد. عيادت مادر بيمار، ديدار با دانيال داوري و مسعود شجاعي، رايزني با مربي بدنساز انگليسي و اضافه کردن احتمالي يک بازيکن دورگه ايراني - سوئدي به تيم ملي از جمله اهداف سفر 25 روزه سرمربي پرتغالي به اروپا اعلام شده بود.

کي‌روش بعد از بازگشت، روز شنبه 26 اسفند به ديدار مسئولان فدراسيون فوتبال خواهد رفت تا گزارشي از سفر خود و برنامه‌هاي پيش‌روي تيم ملي در اردوي امارات و بازي با کويت ارائه کند.

تيم ملي فوتبال ايران دوشنبه 28 اسفند تهران را به مقصد امارات ترک خواهد کرد و پيش از اين سفر اسامي بازيکنان اعزامي براي ديدار با کويت اعلام خواهد شد.

سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 17:43 ::  نويسنده : hamid

سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 17:42 ::  نويسنده : hamid

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی NDR آلمان به ستایش از عملکرد خوب دانیل داوری در فصل جاری بوندسلیگای دو پرداخت.

 
 اینتراخت براونشوایگ در هفته‌ بیست‌وپنجم بوندسلیگای دو برابر کایزرسلاترن با تساوی یک بر یک متوقف شد ولی با 52 امتیاز در مکان دوم جدول بوندسلیگای 2 ایستاده و از بخت بالایی برای راهیابی به بوندسلیگای یک برخوردار است.
 
پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی NDR آلمان در گزارشی کوتاه به عملکرد خوب دروازه‌بان ایرانی براونشوایگ اشاره کرد و نوشت: "دانیل داوری، دروازه‌بان براونشوایگ در 24 مسابقه این تیم تنها 20 بار توپ را از درون دروازه‌اش بیرون کشیده است. این عملکرد بسیار خوبی برای یک دروازه‌بان به شمار می‌آید. این سنگربان 25 ساله عملکرد خوبش را مدیون خط دفاعی بسیار خوب تیمش نیز هست. نقطه قوت داوری حضور خوبش روی خط دروازه‌ است. با این حال او باید روی تسلطش در محوطه جریمه بیشتر کار کند." 
 
سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 10:5 ::  نويسنده : hamid

 

آنخل دی ماریا (متولد 14 فوریه 1988 در روساریو آرژانتین) ، پست اصلیش هافبک چپ است . در 22 سالگی به عنوان بهترین بازیکن لیگ پرتغال انتخاب شد . جایی که در آن به دو عنوان جام حذفی و یک عنوان لیگ با بنفیکا دست یافت .  او با آرژانتین قهرمان جام جهانی زیر 20 سال و برنده مدال طلای المپیک پکن شده است . او در حال حاضر با تیم ملی کشورش در آفریقای جنوبی به سر می برد .
رئال مادرید با آمدن دی ماریا صاحب یک بازیکن چپ پا که توانایی بازی در هر دو پست هافبک چپ و راست و همین طور مهاجم کاذب را دارد شد . بازیکن جوانی که در 22 سالگی به رکورد درخشانی چه در عرصه باشگاهی و چه در عرصه ملی دست یافته است .
در سال 2007 با تیم زیر 20 سال آرژانتین قهرمان جهان شد و یک سال پس از آن مدال طلای المپیک پکن را برد که با گلزنی در فینال برای تیم ملی کشورش درخشش قابل توجهی در این مسابقات داشت . در آن بازیها گاگو و گارای دیگر بازیکنان فعلی رئال مادرید نیز حضور داشتند . او توانست که با بنفیکا دو بار قهرمان جام حذفی و یک بار قهرمان لیگ شود .این هافبک روزاریویی ، تابستان 2007 راهی پرتغال شده بود . بنفیکا معرف این ستاره آرژانتینی به سرتاسر اروپا بود و در آن جا حتی بهترین بازیکن لیگ پرتغال شد.
او در حال حاضر با تیم ملی آرژانتین در جام جهانی آفریقای جنوبی حاضر است . او اولین بازیش برای این تیم را شش سپتامبر 2009 در برابر پاراگوئه به ثمر رساند .

راه آنخل دی ماریا :
روساریو سنترال (لیگ آرژانتین ) : 2005-2007
بنفیکا (لیگ پرتغال) : 2007-2010

عناوین تیمی :
مدال طلای المپیک پکن (2008 با آرژانتین)
قهرمان زیر 20 سال جهان (2007 با آرژانتین)
قهرمان لیگ پرتغال (10-2009 با بنفیکا)
- قهرمان جام حذفی پرتغال (09-2008 و 10-2009 با بنفیکا)

افتخارات فردی :
بهترین بازیکن لیگ پرتغال فصل 10-2009
سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 10:4 ::  نويسنده : hamid

الف – چاوش: شاید هوشنگ نصیرزاده شوخی اش گرفته بود!

دیشب پس از مسابقه حساس و دیدنی منچستر یونایند – رئال مادرید ، از شبکه سوم سیما با هوشنگ نصیرزاده تماس گرفتند. جاودانی، مجری برنامه گزارش ورزشی با او مزاح می‌کرد و قضاوتش را درمورد داور مسابقه منچستر – رئال زیر سوال می‌‌برد. نصیرزاده هم برای آنکه جلوی جاودانی اصطلاحا کم نیاورد، سوتهای داوران را به نفع تیم رئال مادرید به گزارشگر یادآور می‌شد. او حتی در عین ناباوری خطای هند رافائل را پنالتی نمی‌دانست!

معلوم نیست نصیرزاده دیشب شوخی‌اش گرفته بود یا نظراتش را به صورت جدی‌ عنوان می‌کرد. ولی در هر دو حالت، موضع گیری چنین شخصیتی علیه یک تیم ورزشی چندان مطلوب نبود.

نصیرزاده دو سال پیش تصمیم اشتارک را درباره اخراج په‌په صحیح خواند. آنهم برای صحنه ای که دوربین ها نشان می‌دادند هیچ برخوردی میان په‌په و آلوس صورت نگرفت. ظاهرا علت دفاع وی از آن تصمیم، استناد بر یکی از قوانین اصلی فیفا مبنی بر بروز رفتار خشن از بازیکنان بود که بر آن اساس، باید بازیکن سفیدپوش اخراج می‌شد. حال نگارنده این نوشتار قصد دارد با نشان دادن کلیپی از حرکت دیشب نانی نظر دیشب نصیرزاده و نیز، کسانی که با ذهنیتی از الکلاسیکوی قبلی قصد دارند جریان داوری را به نفع رئال قلمداد کنند، به چالش بکشد.

وقتی از زاویه بالا که در پشت سر دوبازیکن قرار دارد صحنه اخراج را می‌بینیم، همگی فکر می‌کنیم نانی ضمن ندیدن بازیکن حریف، به قصد توپ کف پایش را از زمین جدا می‌کند. ولی واقعیت اینجاست که این بازیکن پس از آنکه به توپ نمی‌رسد با کف پایش عامدانه آربلوا را هل می‌دهد. این حرکت نانی مصداقی است از رفتار خشن که ممکن بود سلامتی جسمی آربلوا را به خطر بیاندازد. لطفا ثانیه‌های ششم تا دوزداهم این کلیپ را (ترجیحا به صورت کند) تماشا کنید. خواهید دید که نانی هنگامی که به هوا برمی‌خیزد، آربلوا را می بیند و پس از اینکه کف پایش به پهلوی بازیکن شماره 17 رئال می‌چسبد، خیلی سریع به او لگدی پرتاب می‌کند:

برای دیدن ویدئو، کلیک کنید

این حرکت، تصمیم داور را برای اخراج رونی توجیه می‌کند.

البته آقای نصیرزاده براساس صحنه های بازپخش شده از شبکه سوم سیما نظرشان را ابراز کردند. صحنه هایی که از دوربین بالایی پشت سربازیکنان پخش می‌شد. اما نظر ایشان راجع به درستی تصمیم داور مبنی بر پنالتی اعلام نکردن هند رافائل و همچنین، گفته هایشان درباره اینکه داور در فلان مسابقه و بهمان مسابقه به ضرر رئال پنالتی نگرفته، نشان می‌داد ایشان کمی مغرضانه نسبت به رئال مادرید رای می‌دهد. حال درخواست می‌شود تصاویر این ویدئو را به صورت آهسته تماشاکنید:

برای دیدن ویدئو، کلیک کنید

این ویدیو تصویری است بسیار واضح و گویا (آنهم از همه ی زوایا) از عامدانه بودن برخورد دست رافائل با توپ ؛ به نحوی که باعث تغییر مسیر توپ می‌شود و جلوی گلزنی هیگواین را می‌گیرد. اما آقای نصیرزاده این خطا را پنالتی نمی‌دانست. شاید به خاطر کری خواندن با جاودانی بود. اگر چنین گزاره ای صحیح باشد باید به حال فوتبالمان تاسف خورد؛ وقتی در چنین سطحی و با چنین حجم بیننده ای ، مجری صراحتا از علاقه اش به تیم رئال می‌گوید و کارشناس برای کم نیاوردن واقعیت را انکار می‌کند.

واژه های «بی احتیاطی» و «بی مبالاتی » و «حرکت غیرورزشی» معانی مختلفی دارند و کاربردی متفاوت. اگر داور در صحنه ای تشخیص دهد هریک از این سه حالت روی داده است ، باید متناسب با شدت و یا نفس عمل تصمیمی مناسب اتخاذ کند.

بی مبالاتی به آن می‌گویند که بازیکن بدون در نظر گرفتن عاقبت عمل خود مرتکب خطایی شود. مثلا حرکتی کند که ممکن است سلامتی خود یا بازیکنی را به خطر بیاندازد، هرچند چنین نشود. در چنین حالتی اگر بازیکن به بی مبالاتی اقدام کند و خطایی صورت نگیرد داور باید خطا اعلام کند. اگر برخورد صورت گیرد در خصوص هفت خطای ذکر شده در کتاب قوانین داوری فیفا، داور باید به بازیکن بی مبالات کارت زرد نشان دهد و اگر شدت عملش زیاد بود وی را اخراج کند. مثلا په په با اینکه می دانست دنی آلوس ممکن بود پایش را برای گرفتن توپ به جلو بیاندازد ، نباید با کف پا به قصد گرفتن توپ حرکت می‌کرد . این عمل مصداق بی مبالاتی بود. در آن حالت اگر برخوردی میان دو بازیکن صورت نمی گرفت داور باید به نفع بارسا خطا اعلام می‌کرد و اگر برخورد می‌شود، باید به په‌په کارت زرد نشان می‌داد. اما نمایش دنی آلوس و موقعیت قرارگیری اشتارک، باعث شد داور تصور کند په په هنگام بروز آن خطا، نیروی بیش از حد به حریف وارد کرده و به همین دلیل او را اخراج نمود.

بی احتیاطی نیز بدین معناست که بازیکن بدون زمینه قبلی اقدام به حرکتی می‌کند که ممکن است منتج به خطا شود. مثلا نانی قصد داشت توپ ارسالی را بدزدد، اما به یکباره آربلوا ظاهر می‌شود و خطا صورت می‌گیرد. اگر در چنین صحنه ای نانی بدون زمینه قبلی خطایی مرتکب شده باشد داور حتی نباید به او کارت نشان دهد و اگر شدت عمل خطای کف پایش زیاد باشد باید با کارت زرد او را جریمه کند.

اما حرکت غیرورزشی مصداق های فراوان دارد مثلا کسی بداند صاحب توپ نمی شود و به قصد آسیب، ضربه ای به حریف بزند و ...

با این مقدمه و توضیحات، نگارنده قصد دارد در این سطور به اشتباه خود در بکارگیری این واژه ها به جای یکدیگر از خوانندگان این سایت عذرخواهی کند.

مطلب اخیری که به نام این ناچیز در سایت مرجع خبری رئال مادرید درج شد، حاکی از عجله و بی دقتی نگارنده در کاربرد واژه های فوق بود. در مقاله «آقای نصیرزاده، شوخی می‌کنید؟» قصد این بود که حرکت په په به عنوان مصداق بی مبالاتی معرفی شود. این در حالی است که سهوا عبارت حرکت خشن به کار برده شد.

همچنین، آن مقاله قصد داشت اثبات کند نانی حرکت غیر ورزشی مرتکب شده است. اما به جای استعمال این واژه، عبارت رفتار خشن را به کار برد. هدف این بود که با نشان دادن ثانیه های 6 تا 12 و همچنین دقیقه 1:05 الی 1:10 کلیپ اول نوشتار قبلی، به خواننده اثبات شود نانی پس از آنکه می‌بیند توپ به او نمی‌رسد در حالی که کف پایش به آربلوا چسبیده، زانوی خم شده‌اش را صاف می‌کند و با حرکتی غیرورزشی سعی می‌کند حریف را از کار بیاندازد. این رفتار، حرکتی غیرورزشی بود که داور در آن صورت می‌بایست همان لحظاتی که نانی به زمین افتاده وی را اخراج می‌کرد و در گزارش‌اش نیز آن را قید می‌نمود. اما اگر داور برداشت کرده بود حرکت نانی مصداق بی احتیاطی است، نباید اخراجش می‌کرد.

فارق از بحث بالا، عده ای از دوستان منچستری اعتراض می‌کردند که چرا در این مطلب به خطاهای آربلوا و خطای پنالتی راموس اشاره‌ای نشد. در پاسخ به این دوستان باید گفت، غرض از کنارهم گذاشتن کلمات نوشتار قبلی، تنها نقد عملکرد و رفتارهای نصیرزاده و جاودانی بود. مخاطب نوشتار قبلی نگارنده هواداران منچستر نبودند. بلکه مجری و کارشناس داوری شبکه سه بود. چرا که نصیرزاده قصد داشت هرچه جاودانی می‌گوید را انکار کند و جاودانی نیز نصیرزاده را مسخره می‌کرد. هرچند تصاویری که به نصیرزاده نشان داده می‌شد بی کیفیت بود و از زاویه ای نامعلوم. اما قضاوت کارشناس فنی مسابقه درباره دلیل تعویض دیماریا بیش از پیش ثابت کرد کیفیت برنامه های تحلیلی ورزش شبکه سه تا به کجا با شبکه ی عرب زبان الجزیره اسپورت تفاوت دارد.

سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 10:3 ::  نويسنده : hamid

به خوبي به ياد مي اورم روزهايي را كه بي تو بودم... بي اميد، بي انگيزه... مي ديدم مي شنيدم راه مي رفتم اما حسي درون قلبم فرياد مي زد كه چيزي كم دارم... و باز هم به خوبي به ياد دارم روزي را كه تو را يافتم... تو كه باشي هيچ نمي خواهم جز دو چشم... حتي دو چشم هم نه يك چشم هم كافي است... تنها تو را مي نگرم و مي دانم كه تو مرا نمي بيني... 
قلبم با هر بار ديدن تو محكم تر از قبل خود را به ديوار مي كوبد و ميدانم كه تو اين را حس نمي كني... اما اين را هم به خوبي مي دانم كه مي داني در جاي جاي جهان قلب هايي هستن كه فقط براي تو مي زنند... وقت هايي كه تو هستي ديگران نيستند... وقتي كه تو باشي از هر هستي نيست مي شوم و فقط تو مي شوي هستي من... صدا را بالا مي برم تا فقط تو در سرم باشي روزهايي كه نيستي با يادت و اميد بودن و موفقيتت ارامم...
وقتي كه با سر افرازي پرچم افتخارت را بالا مي بري دست هايم به شكرانه ي بالا رفتن پرچم افتخارت بالا مي روند و فقط خداست كه ان لحظه عمق شادي ام را حس مي كند... روزهايي كه نمي درخشي نابودم... بي تو هيچ نيستم و ندرخشيدنت هيچم مي كند...
وقتي شادي ديگران را در برابرت مي بينم اب مي شوم و ان لحظه كه با ديدن شادي ديگران از سر تاسف اه مي كشي نا بود مي شوم... ولي باز هم فقط تويي كه قلبم را تسخير كرده اي... تو هميشه درخشاني خورشديي هستي كه كاهي اوقات ابر سعي در پوشاندن ان دارم اما خورشيد خورشيد است... اگر چه پشت ابر باشد صداي نمايشگر را بالا مي برم... فرياد " گل " از زبان گزارشگر اشك شوق در چشمانم مي نشاند و باز هم تو هستي كه با لباس برف رنگت مي دوي و در دل من شعف به جا مي گذاري...
تو شادي اما من از تو شاد ترم... تو شادي اما خودت مي داني كه عمق شعف عاشقانت بيان كردني نيست و به اين افتخار، افتخار مي كني بازي تمام مي شود و فرمانده با ابهت به سمت دوربين ها مي رود... مي گويند داور كمك كرد... مي گويند تو هيچ نبودي اما نمي دانند كه تو همه چيز من و امثال من بودي... فرمانده دفاع مي كند و تو با افتخار به عاشقانت شعف هديه مي كني خورشيد من... هميشه تابان باش


سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 10:2 ::  نويسنده : hamid

وقتی اربلوا با ضربه ای باعث شد تا کاسیاس هم طعم مصدومیت را بچشد . خیلی ها با توجه به اینکه آدان در حد نام رئال نبود فصل را برای رئال تمام شده دانستند . و از همان روز گمانه زنی ها را برای فصل بعد اغاز کردند و حتی مورینیو را از تیم اخراج و انچلوتی را جانشین او کردند . 
در میان گزینه های جانشینی کاسیاس تقریبا دروازبان سطح بالایی نبود تا خلا کاسیاس را پر کند جز نام بزرگی مانند سزار که از او هم فقط نام بزرگ باقی مانده بود . دیگو لوپز که امد مثل یک هندوانه سربسته بود اما وقتی این هندوانه قاچ خورد همه دیدیم که چه هندوانه شیرین و خوش اب رنگی است . تقریبا در بازیهایی که او دروازیان بود من شخصا به خاطر ندارم که رئال روی اشتباه او گل خورده باشد و گل های خورده توسط لوپز یا اکثرا حاصل اشتباه راموس !!!! و خط دفاعی بوده است یا حاصل قدرت و دقت بالای بازیکن حریف ...
او در مقابل بارسلونا و منچستر نشان داد که شاید نامش در حد کاسیاس نباشد اما از منظر توان فنی چیزی از کاسیاس کم ندارد . و این لوپز نیست که باید از یهبود کاسیاس بترسد بلکه کاسیاس باید پس از بهبودی تلاش دو برابری را انجام دهد . و شاید مورینیو اختلافات با کاسیاس را هم دوباره به یاد اورد و حتی کاسیاس را ذخیره لوپز قرار دهد .

سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 9:35 ::  نويسنده : hamid

مسیحا سام نژاد - در ورزشگاه ماراکانا نماد تولد دوباره فوتبال برزیل و معبد ورزش گذشته و آینده این کشور و ورزشگاه فینال جام جهانی 2014 و المپیک 2016 برزیل اوضاعی عجیب به چشم می‌خورد.

کارگران درحال کار دراین مجموعه می‌گویند که این ورزشگاه یک استخر شنا نیست و یک زمین فوتبال است، اما درحال حاضر آب گرفتگی ماراکانا سبب شده که این محل هیچ شباهتی به یک ورزشگاه فوتبال نداشته باشد. شاهکار فوتبال برزیل ازبرنامه تعیین شده فیفا عقب تر حرکت می‌کند. بلاتر رئیس فیفا بارها نسبت به این موضوع ابراز شکایت کرده است. چهار روز پیش یک باران سیل آسا از راه رسید و این ورزشگاه دچار آب گرفتگی شد. اگرچه مسوولان گفتند که فقط یک روز در ماراکانا مشکل بوجود آمد.
با این حال دو روز بعد از بارانهای شدید هم از این ورزشگاه آب بیرون می‌رفت و این وضعیت در نزدیکی در ورودی آن به خوبی مشخص بود. مارکوس کریستیانو ناظراصلی کارگران در ماراکانا مدعی شده که مراحل استخراج آب از زمین شروع شده است.
در ماراکانا که 62 سال قدمت دارد، به زودی قراراست بازیهای فوتبال برگزار شوند. هشدار جدید برای روز 27 آوریل تعیین شده که البته آخرین تاریخ مفید برای انجام کنترلهای نهایی به منظور آماده کردن این ورزشگاه تا روز دوم ژوئن که بازی دوستانه برزیل و انگلیس انجام می‌شود، خواهد بود. سپس جام کنفدراسیونها از راه می‌رسد و ایتالیا و مکزیک دراین ورزشگاه رودرروی هم قرار خواهند گرفت.
یعنی تا سه ماه دیگر ماراکانا باید آماده آماده باشد، اما با نگاهی به این دریاچه مصنوعی درحال حاضر چنین چیزی غیرممکن به نظر می‌رسد. باران سیل آسای اخیر یکی از بارانهای موسمی آخر تابستان برزیل بود. در داخل ورزشگاه درحال نصب صندلی‌ها هستند، اما در بیرون از ورزشگاه هیچ کاری تمام نشده و ظاهراً همه چیز تازه شروع شده است. کارگران روی سقف مشغول کار هستند و برخی دیگر در بخشهای ورودی فعالیت می‌کنند و دیگران در خیابانهای اطراف و مجاور به کار گرفته شده‌اند تا درصورت ریزش بارانهای دوباره، اتفاقی که این بار افتاده تکرار نشود. برای اینکه وقت بیشتری از دست نرود، هرگونه بازدید گردشگرها از این مکان ممنوع اعلام شده است و تا اطلاع ثانوی از این برنامه‌ها خبری نخواهد بود، اما می‌توان در بین خرابه‌ها و کارگران زیرنظر پلیس‌هایی که روی صندلی‌های باغچه نشسته اند، قدم زد. کارگران حاضر دراین پروژه خیلی زیاد هستند و نشریه اوگلوبو نوشته که 6500 نفر در سه شیفت روزانه در ماراکانا و حتی روزهای تعطیل مشغول کار هستند.
این مبارزه ای علیه زمان خواهد بود. حتی می‌گویند که صبحها کارگران برای کمک کردن به تحقق کامل این پروژه که رویای هر برزیلی است، صف می‌بندند تا یک قرارداد پنج روزه که کمترین مدت زمان قرارداد موجود است را با شرکتهای ساخت این پروژه منعقد کنند. دستمزد درنظرگرفته شده برای آنها که حداقل چیزی بیش از پانصد یورو است، نسبتاً خوب به نظر می‌رسد. چند روز پیش هزار کارگر دیگر استخدام شدند و با توجه به زمان اندک باقیمانده برای تکمیل این پروژه، تزریق چنین نیرویی برای اتمام کارها اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسید. برزیلی‌ها با خوشبینی مفرط می‌گویند که تا روز 27 آوریل همه چیز آماده و حاضر خواهد بود.
سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 9:34 ::  نويسنده : hamid

سه‌شنبه در ادامه دور برگشت مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا دو ديدار برگزار مي‌شود که در حساس‌ترين بازي بارسلونا در حالي در نوکمپ از ميلان پذيرايي مي‌کند که در ديدار رفت با 2 گل تن به شکست داده و براي صعود از اين مرحله به بردي با 3 گل اختلاف نياز دارد.

بارسا در حالي به مصاف ميلان مي‌رود که تيتو ويلانووا، سرمربي بيمار خود را همچنان روي نيمکت نمي‌بيند. آبي‌اناري‌ها در نبود ويلانووا روزهاي خوبي را سپري نمي‌کنند. بازيکنان اين تيم با 3 شکست برابر رئال‌مادريد و ميلان به شدت فشار را احساس مي‌کنند. آنها براي شارژ روحي سرمربي بيمار خود و البته هوادارانشان چاره‌اي جز شکست ميلان و صعود به يک چهارم نهايي ندارند.

بارسلونا در هفته‌ بيست‌وهفتم ليگا با دو گل برابر تيم قعرنشين دپورتيوو لاکرونيا به پيروزي رسيد تا با روحيه خوبي پاي به بازي برابر روسونري بگذارد. در اين ديدار جوردي رورا که در غياب ويلانووا سکان هدايت آبي‌اناري‌ها را بر عهده دارد، از ابتدا از آندرس اينيستا، ژاوي هرناندس و ليونل مسي استفاده نکرد. ستاره آرژانتيني بارسلونا در دقيقه 62 به بازي رفت که همين دقايق هم کافي بود تا يکي از گل‌هاي تيمش را به ثمر برساند.

بارسلونا براي ديدار با ميلان تمام بازيکنان خود را در اختيار دارد. تنها نگراني اين تيم ژاوي هرناندس است که حضور او در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. البته از اسپانيا خبر مي‌رسد که ژاوي براي ديدار حساس با ميلان آماده شده است و مي‌تواند تيمش را همراهي کند. ژاوي اميد زيادي براي پيروزي تيمش در اين ديدار دارد. او معتقد است که بارسلونا براي پيروزي برابر شاگردان آلگري بايد در 15 – 20 دقيقه اول به گل برسد: "اميد زيادي به اين ديدار دارم. مي‌توانيم شکست تلخ ديدار رفت را جبران و به دور بعد صعود کنيم. شب بزرگي در انتظار نوکمپ است. تماشاگران با شور و هيجان وصف‌ناپذير آماده حمايت از تيم محبوب خود هستند. واکنش هواداران پس از شکست‌هاي اخير خوب بود. اميدواريم که بتوانيم با پيروزي برابر ميلان جواب محبت‌هاي آنها را بدهيم. تلاش مي‌کنيم تا در 15 – 20 دقيقه اول به گل برسيم. 90 دقيقه حساس و پرشور در انتظار ماست. شايد بازي هم به 120 دقيقه بکشد. چيزي مشخص نيست. در هر حال آماده‌ايم تا ميلان را از پيش‌رو برداريم. نبايد به بازيکنان ميلان فضا داد."

پيکه، مدافع آبي‌اناري‌ها که در بازي رفت در سن‌سيرو نمايش ضعيفي داشت، به پيروزي تيمش در نوکمپ اميدوار است: "ميلان تيمي خوب با تاريخي درخشان است. بازيکنان اين تيم با روحيه جنگندگي بالايي بازي مي‌کنند. به خوبي مي‌دانيم که بازي سختي را پيش‌رو داريم. ميلان با دو گل پيش افتاده و ما چاره‌اي جز جبران نداريم. تا رسيدن به 3 گل حمله خواهيم کرد. مي‌خواهيم برابر ميلان به پيروزي برسيم و آن را تقديم تيتو ويلانووا کنيم. نبود ويلانووا را به شدت احساس مي‌کنيم . او را بسيار دوست داريم. بدون او در شرايط سختي قرار داريم. اما مهم سلامت اوست. نمي‌خواهيم روي تيتو فشار بياوريم. اميدواريم هر چه زودتر بهتر شود و به نيمکت تيم برگردد."

رورا، سرمربي اين روزهاي بارسلونا هم اين‌گونه درباره بازي برگشت سخن گفت: "اگر جاي ميلان بودم، احساس راحتي و آرامش نمي‌کردم. احتمال هر اتفاقي در نوکمپ وجود دارد. همه بازيکنان بارسلونا سرشار از شور و هيجان هستند و با انگيزه بسيار بالايي برابر بارسلونا حاضر خواهند شد. اين هفته‌ تمرين خوبي را پشت سر گذاشته و آماده ديدار با ميلان هستيم. اميدوارم که در درجه اول دروازه‌ خود را بسته نگه داريم تا بتوانيم با خيال راحت حمله کنيم."

از طرف ديگر ميلان در شرايط کاملا خوبي به سر مي‌برد و حتي در صورت باخت در نوکمپ کمتر کسي آلگري و شاگردانش را سرزنش خواهد کرد. ميلان در فصل نقل و انتقالات تابستاني زلاتان ابراهيموويچ و تياگو سيلوا، دو ستاره اصلي خود را از دست داد و نتوانست جايگزين‌هاي خوبي براي آنها پيدا کند. قرمز و مشکي‌پوشان شروع بسيار بدي در آغاز رقابت‌هاي سري A داشتند. با اين حال سران ميلان اعتماد خود را به آلگري از دست نداده و او را حفظ کردند.

سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 9:31 ::  نويسنده : hamid

طرف مقابل در آشتی‌کنون امروز، همان کسی است که دایی با شدیدترین الفاظ در مورد او صحبت می‌کرد و بارها او را «دلقک» و «مسخره» خطاب کرده بود

علی دایی که در دوران فوتبالش رکوردهای زیادی را بر جای گذاشته، این روزها در حال ثبت یک رکورد دیگر است که البته با رکوردهای قبلی او تفاوت عمده‌ای دارد؛ رکورد شرکت در مراسم «آشتی‌کنون» و رد و بدل کردن ماچ و بوسه که این روزها وقت زیادی از شهریار فوتبال ایران می‌گیرد!

علی دایی همین چند هفته قبل از زورخانه‌ای که قرار بود محل آشتی‌کنون او با رویانیان باشد جیم زد و زیر بار این یک مورد نرفت اما چند روز بعد در یک رستوران با حبیب کاشانی آشتی گرمی کرد. آشتی‌کنون دایی و کاشانی با توجه به اختلافات بسیار شدید میان این دو نفر آن‌قدر غیرمنتظره بود که از آن به بعد اهالی فوتبال از هیچ اتفاق مشابهی در مورد علی دایی تعجب نخواهند کرد. چه این‌که شدت تنش در روابط دایی- کاشانی بسیار بیشتر از تنش‌های فیمابین دایی- رویانیان بود.

دایی امروز هم یک آشتی‌کنون دیگر در پیش دارد و تا دقایقی دیگر کدورت‌های کهنه‌اش را با یک حریف دیگر هم فراموش خواهد کرد. حریفی که نه مثل کاشانی و رویانیان از مدیران فوتبال است و نه مثل مایلی‌کهن از مربیان سابق او!

طرف مقابل دایی در آشتی‌کنون امروز، همان کسی است که دایی با شدیدترین الفاظ در مورد او صحبت می‌کرد و بارها او را «دلقک» و «مسخره» خطاب کرده بود. یک بازیگر طنز که در مراسم و جشن‌ها و برنامه‌های تلویزیونی با زبان طنز ایفاگر نقش شخصیت‌های مختلفی می‌شد و از بین تمام آن شخصیت‌ها فقط علی دایی بود که کینه این بازیگر را به دل گرفت!

سامان گوران، بازیگری که به زعم دایی عناوینی مثل دلقک و مسخره و سرباز فراری(!) را یدک می‌کشید بارها تلاش کرد با عذرخواهی از علی دایی سوءتفاهم پیش آمده را برطرف کند اما دایی هرگز کوتاه نیامد. تا این‌که امروز بالاخره سرمربی راه‌آهن حاضر شده سامان گوران را در محل این باشگاه به حضور بپذیرد و با او از در آشتی وارد شود. به هر حال علی دایی در این سال‌ها نشان داده خیلی زود با آدم‌ها وارد جنگ می‌شود و در عوض خیلی دیر راضی به آشتی می‌شود اما این دیر و زودها هیچ‌کدام سوخت و سوز ندارند.

سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 9:25 ::  نويسنده : hamid
مهاجم رئال مادرید در مورد دیدار منچستریونایتد و رئال مادرید اعتراف جالبی کرده است.
اعتراف جالب توجه کریس رونالدو
به گزارش افکارنیوز، هفته گذشته رئال مادرید در دیدار خود برابر منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا را با نتیجه ۲ بر یک با پیروزی پشت سر گذاشت تا در مجموع ۳ بر ۲ راهی مرحله بعد شود.

در آن دیدار کریستیانو رونالدو پس از ۴ سال برابر تیم پیشین خود قرار گرفت که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. او گل برتری تیمش را وارد دروازه یونایتدها کرد و از شادی پس از گل نیز امتناع کرد.

رونالدو در خصوص آن بازی گفت: باید اعتراف کنم که برای نخستین بار در دوران فوتبالم تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار گرفتم. هواداران یونایتد با ابراز احساسات خود مرا شکست دادند. نتوانستم برابر یونایتد رونالدوی همیشگی باشم. به هیچ وجه احساس خوبی نداشتم. نمی توانستم به تیم پیشینم گل بزنم ولی فوتبال همین است. برای آنها ناراحتم ولی کاری که باید به عنوان بازیکن رئال انجام می دادم را به خوبی به پایان برسانم
سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 9:21 ::  نويسنده : hamid

تمرین تیم فوتبال استقلال در غیاب سرمربی و دو بازیکن این تیم برگزار شد.

به گزارش فارس، تیم استقلال آخرین تمرین سنگین و تاکتیکی مهم خود را قبل از دیدار روز چهارشنبه مقابل العین امارات از ساعت 15:30 امروز در حالی برگزار کرد که غیبت امیر قلعه‌نویی سرمربی این تیم شایعات بسیار زیادی را در کمپ زنده‌یاد حجازی به وجود آورد.

هواداران تیم استقلال که در ابتدا نگران آخرین وضعیت خسرو حیدری و مهدی رحمتی بودند پس از اینکه متوجه شدند سرمربی استقلال در تمرین این تیم شرکت نکرده بسیار ناراحت شده و از تمامی اعضای کادر فنی و سرپرستی استقلال در خصوص عدم حضور قلعه‌نویی سؤال می‌پرسیدند.

اعضای تیم استقلال روز گذشته را به طور کامل استراحت کردند و جالب اینجاست که قلعه‌نویی در تمرین روز بعد از بازی با تراکتورسازی هم شرکت نکرده بود.

خبرنگار فارس در خصوص عدم حضور قلعه‌نویی از اعضای کادر فنی و سرپرست تیم استقلال سؤال پرسید که همگی آنها متفق‌القول اذعان داشتند که نمی‌دانند که چرا قلعه‌نویی در تمرین شرکت نکرده است.

درحالیکه امروز در کمپ اختصاصی استقلال شایعه شده بود که سرمربی این تیم به خاطر مشکلات مالی ناراحت است و گلایه دارد اما پس از بررسی فراوان از نزدیکان قلعه‌نویی باخبر شدیم که وی به علت بیماری و کسالت امروز هم نتوانسته در تمرین حاضر شود و در منزل به استراحت پرداخته است.

*خسرو حیدری و مهدی رحمتی که هنوز شرایطشان مشخص نشده جزو آسیب‌دیدگان استقلال محسوب می‌شوند که به نظر می‌رسد وضعیت حیدری برای دیدار روز چهارشنبه مبهم باشد اما به احتمال فراوان رحمتی می‌تواند در دیدار مقابل العین به میدان برود.

*دوربین شبکه ورزشی الجزیره با حضور در تمرین استقلال با چند بازیکن این تیم صحبت کرده و آخرین شرایط آنها را قبل از دیدار با العین جویا شد.

*یکی از هواداران معلول استقلال در تمرین امروز این تیم حاضر شد و با تک‌تک بازیکنان این تیم عکس یادگاری گرفت.

*شاهرخ بیانی، مهدی فنونی‌زاده، منصور پورحیدری و سیروس دین‌محمدی به همراه میرشاد ماجدی در تمرین امروز آبی‌پوشان حاضر شدند.

*محور اصلی برنامه‌های تاکتیکی امروز بر عهده مجید صالح بود و کادر فنی برنامه‌هایی را برای آماده‌سازی این تیم جهت دیدار روز چهارشنبه در نظر گرفت. دویدن دور زمین، کار با توپ و فوتبال در نیمی از زمین در قالب تیم‌های سبز و نارنجی برنامه‌های امروز تمرین آبی‌پوشان بود.

*بازیکنان تیم استقلال فردا ساعت 12 در هتل آکادمی حاضر خواهند شد و پس از صرف نهار به اردوی شبانه‌روزی می‌روند. این تیم آخرین تمرین خود را قبل از دیدار با العین امارات فردا در زمین اصلی ورزشگاه آزادی برگزار خواهد کرد و رسانه‌های گروهی تنها 15 دقیقه می‌توانند از این تمرین پوشش داشته باشند.

دیدار تیم‌های استقلال تهران و العین امارات روز چهارشنبه و در دومین دیدار لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 9:20 ::  نويسنده : hamid

هافبک تيم فوتبال پرسپوليس گفت: دايي بدون شک يکي از بزرگان فوتبال ما است اما چون با او کار نکرده بودم به سمتش نرفتم.

رضا حقيقي در حاشيه تمرين امروز ابتدا در خصوص نرفتن به سمت علي دايي در بازي روز گذشته راه‌آهن و پرسپوليس گفت: هيچ مسئله خاصي نبود بدون شک علي دايي يکي از افتخارات و بزرگان فوتبال ما است اما چون با وي کار نکرده بودم به سمتش نرفتم. اين نشانه بي‌احترامي و مشکل من با ايشان نيست بلکه بدون شک دايي از افتخارات فوتبال ما است.

به گزارش فارس،وي در خصوص قرعه‌کشي بازي پرسپوليس و داماش نيز گفت: فقط بايد بگويم که از اين موضوع متاسفم. اميدوارم به هر طريقي که شده در بازي برابر داماش به پيروزي برسيم. کار سخت است اما بايد با تمام توان به رشت برويم و با يک پيروزي شيرين به تهران برگرديم.

سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 9:20 ::  نويسنده : hamid

ابتدای فصل جاری پرسپولیس 6 فوروارد داشت كه همه داعیه بازی كردن در تركیب اصلی را داشتند و هر كدام كه روی نیمكت یا سكو می‌رفتند اخمشان توی هم می‌رفت و حاشیه‌ای جدید به وجود می‌ آمد.

در این میان طبیعی بود كه رابطه مهاجمان زیاد با هم خوب نباشد تا اینكه در میانه دو نیم‌فصل، كاظمیان و زاید از جمع سرخ‌ها جدا شدند تا این رقابت و كشمكش سرد بین 4 مهاجم دیگر تداوم داشته باشد. مهاجمان پرسپولیس باز هم در مقابل یک حریف سرسخت، کم فروغ ظاهر شدند و مشخص شد که خط حمله این تیم فقط در مسابقاتی که حریفان ضعیف مقابل این تیم قرار می‌ گیرند توانایی گلزنی شان رو می‌ شود و در چنین بازی‌های سخت و دشواری، کاری از پیش نمی‌ برند.

پرسپولیسی‌ها در 12 بازی نیم فصل دوم تنها 15 گل به ثمر رسانده‌اند و در 450 دقیقه از 5 بازی، هیچ گلی از سوی بازیکنان پرسپولیس به‌ثمر نرسیده است. استقلال، صبا، فولاد، آلمینیوم و راه آهن تیم هایی بودند که پرسپولیس در مقابل آنها به گلی دست نیافته است. پرسپولیس مقابل تیم‌های سپاهان، نفت تهران و داماش گیلان نیز به یک گل دست یافت تا مشخص شود که سرخپوشان در 8 مسابقه نیم فصل دوم فقط 3 گل به ثمر رسانده اند. نگاهی به این 8 حریف نشان می‌ دهد که توانایی گلزنی سرخپوشان در برابر حریفان سرسخت به شدت پایین است.

در مقابل، پرسپولیس 4 بازی نسبتا پرگل هم داشته که برابر تیم‌های نفت آبادان، فجر سپاسی، گهر دورود و سایپا بوده است. گلزن‌های سرخپوش در این 4 مسابقه 11 گل زده‌اند و این تعداد گل در این 4 مسابقه که برابر حریفانی نه چندان مطرح و قوی به ثمر رسیده، نشان از قدرت بالای مهاجمان پرسپولیس در بازی‌های آسان‌تر دارد.

بعد از بازی هفته نوزدهم پرسپولیس مقابل فجر سپاسی که غلامرضا رضایی و کریم انصاری فرد دو گل برای تیم اوج گرفته آن زمان گل محمدی زدند، پرسپولیسی‌ها در 7 مسابقه بعد تا هفته بیست و هشتم مقابل سایپا تنها 3 گل به ثمر رساندند.

در هفته بیست و دوم پرسپولیس داماش را با گل حسین ماهینی آن هم از روی نقطه پنالتی برد، در هفته بیست و پنجم پرسپولیس با گل ولادتکو برابر نفت تهران به تساوی رسید و تنها در هفته بیست و ششم بود که هادی نوروزی به عنوان یکی از مهاجمان پرسپولیس، بعد از 720 دقیقه عدم گلزنی مهاجمان سرخپوش، توانست دروازه سپاهان را باز کند. از 5-4 هفته پیش بحث اختلاف كریم انصاری‌فرد و محمد قاضی برجسته شد و رسانه‌ها هم به آن پرداختند تا شایعاتی درخصوص برگزاری جلسه از سوی كادر فنی برای این دو بازیكن به‌وجود بیاید. پس از آن گل‌محمدی این شایعه را تكذیب كرد.

یكی از دلایل به‌وجود آمدن این شایعه پاس ندادن آنها به یكدیگر در دیدار مقابل سایپا و دقایق كوتاهی كه درمیدان حضور یافتند، بود اما در 15 دقیقه دوم وقت‌های اضافه بازی با ذوب‌آهن در جام حذفی اتفاقات بهتری افتاد تا مشخص شود انگار یا گل‌محمدی وارد قضیه شده یا خود این دو مهاجم نامدار و ملی‌پوش فتیله اختلاف را پایین كشیده‌اند و نمی‌خواهند بیشتر از این سردی روابطشان توی چشم باشد. از طرفی مصاحبه محمد قاضی قبل از بازی سایپا كه ضمن ناراحتی از نیمكت‌نشینی‌اش گفته بود امیدوار است مربیان به او هم مثل سایر بازیكنان اعتماد كنند، به حاشیه‌های موجود بین او و انصاری‌فرد افزود چرا كه منظور قاضی از سایر بازیكنان دقیقا كریم انصاری‌فرد بود كه دقایق بسیار بیشتری نسبت به او در میدان بود اما گل نمی‌زد.

از آخرین باری که کریم انصاری فرد برای پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر گلزنی کرد بیش از 900 دقیقه می‌ گذرد. انصاری فرد آخرین بار در هفته نوزدهم برابر فجر سپاسی توانست به گلزنی دست یابد. در مقابل نیز محمد قاضی در نیم فصل دوم به هیچ عنوان عملکرد خوبی از خود بر جای نگذاشته و در 12 مسابقه نیم فصل دوم، در هیچ یک از مسابقات لیگ برای پرسپولیس گلزنی نکرده است. رقابت قاضی و انصاری‌فرد از تیم ملی شروع شد و به پرسپولیس كشیده شد. البته اول قاضی با پرسپولیس قرارداد بست و شاید اگر كریم از قدیم با او به صورت جدی مشكل داشت نباید به پرسپولیس می‌آمد.

همچنین باید به این نكته اشاره كرد كه هر دو نفر موقعیت خود در تیم ملی را از دست داده‌اند و رقابتشان فعلاً محدود به مرزهای پرسپولیس است.

سه شنبه 22 اسفند 1386برچسب:, :: 9:15 ::  نويسنده : hamid

سایت گل: بعد از انتخاب دیوید بکام به عنوان ثروتمندترین فوتبالیست دنیا، جالب است نگاهی داشته باشیم به نکات جذاب این فهرست.

نکاتی مثل، کدام باشگاه بیشتری بازیکن را در این فهرست دارد؟ در جمع ثروتمندترین بازیکنان، کدام از همه موفق تر بوده؟ یا با مجموع پول این بازیکنان، چه می توان خرید؟

این اینفوگرافی جذاب را در زیر مشاهده کنید (با توجه به اینکه این اینفوگرافی توسط بخش بین الملل سایت گل تهیه شده، به زبان انگلیسی است)



صفر! این عدد که نه، نشانه‌ای بر عملکرد مهاجمان پرسپولیس است که به تنهایی نصف نیمکت را پر می‌کنند.

آنها در بازی دیروز مقابل محمد محمدی و مدافعان راه‌آهن ناکام ماندند تا باز امتیازهای مهم دیگری از کیسه پرسپولیس برود و تعداد شکست‌ها به هفت برسد. مهاجمان پرسپولیس، به خصوص دو تای نامدارتر و گران‌تر با نمایش دیروزشان به تنهایی کاری کردند که طرفداران از پرسپولیسی بودن پشیمان بشوند!

آنها شور و حرارت لازم برای حضور در خط حمله پرسپولیس را از خود نشان نمی‌دهند و این مشکل اصلی است...

 http://u.goal.com/262400/262485hp2.jpg

 در دو سه بازی قبلی پرسپولیس و از بین زوجی که در خط حمله استفاده می‌شد اگر یکی خرابکاری می‌کرد و به غیر از نمایش ضعیف گل هم نمی‌زد، دیگری حداقل هواداران و کادر فنی تیمش را به این نکته امیدوار می‌کرد که این مهاجمان قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی دارند و بنا به شرایط مسابقه و مسائل روانی‌شان است که گل نمی‌زنند. در بازی‌های قبلی بالاخره یکی از مهاجمان پرسپولیس هم گل می‌زد و هم خوب بازی می‌کرد اما در مصاف با راه‌آهن با وجود این‌که به جای دو مهاجم، سه فوروارد از ابتدا به میدان رفتند و در 30 دقیقه پایانی هم محمد قاضی وارد میدان شد اما هیچ کدام از این بازیکنان نه خوب کار کردند و نه گل زدند.

 http://u.goal.com/262400/262481hp2.jpg

کریم انصاری‌فرد که هفته‌هاست گل نزده و همچنان در رکود به سر می‌برد در‌‌ همان ثانیه 9 مسابقه و در موقعیتی عالی به طرف دروازه حریف شلیک کرد که محمدی از پس ضربه او بر آمد. محمدی یک بار دیگر هم کریم را مغلوب کرد اما انصاری‌فرد دو بار در موقعیت‌های بسیار خوب می‌توانست با ضربه سر دروازه راه‌آهن را باز کند که موفق نبود.

http://u.goal.com/262400/262484hp2.jpg

 

غلامرضا رضایی هم که در این بازی کم توپ لو نداد در‌‌ همان دقیقه 4 موقعیت تک به تک را از دست داد و در ادامه خوب کار نکرد تا مشخص شود بازی 120 دقیقه‌ای مقابل ذوب‌آهن روی او تاثیر زیادی گذاشته است.

http://u.goal.com/262600/262661hp2.jpg

هادی نوروزی هم مثل سه بازی قبل کم‌اثر بود. او یک موقعیت خوب را از دست داد تا اولین تعویضی قرمز‌ها باشد و از تعویضش ناراحت شود...

http://u.goal.com/262400/262415hp2.jpg

 

 

محمد قاضی هم که 30 دقیقه فرصت عرض‌اندام پیدا کرده بود حرکاتی نامشخص انجام می‌داد و در دقیقه 90 تنها موقعیتی که نصیبش شد را از دست داد.

http://u.goal.com/262400/262487hp2.jpg

 

واقعا به نظر می‌رسد نمایش مهاجمان پرسپولیس در بازی با راه‌آهن چیزی شبیه شاهکار باشد. واقعا چطور تیمی چهار مهاجم ملی‌پوش، گران‌قیمت و نامدار داشته باشد و با وجود خلق موقعیت نتواند گل بزند آن وقت مهاجم 19 ساله حریف از تنها موقعیت نصف و نیمه تیمش یک گل سه امتیازی بسازد؟! آیا هنوز می‌توان به این مهاجمان پرسپولیس اعتماد کرد و منتظر شکوفایی‌شان بود؟

http://u.goal.com/262600/262660hp2.jpg

منبع: گل

سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 9:13 ::  نويسنده : hamid
فردوسی پور : شما از آقای قهرمانی نترسید ید!! چرا این طوری بود ..در این تصاویر او کارهایی می کند که آدم و حشت می کند .
فردوسی پور :بازیکنان که رعیت داور نیستند!!

برنامه ی نود در حالی دو شنبه شب به روی آنتن شبکه ی سه سیما رفت که همراه با حواشی جالبی بود :

شما از محسن قهرمانی نترسید !!
مسعود مرادی کارشناس داور  برنامه ی ۹۰ بود  ، فردوسی پور در ابتدا از او در مورد رفتار محسن  قهرمانی داور  پرسپولیس و راه آهن  سوال کرد .( رفتار خشن محسن قهرمانی در بازی پرسپولیس و راه آهن )
فردوسی پور : شما از آقای قهرمانی نترسیدید !! چرا این طوری بود ..دراین تصاویر او کارهایی می کند که آدم و حشت می کند .

مرادی : البته قبلا هم کمیته داوران به او تذکر داده است اما قهرمانی باز هم کارهایش را تکرار می کند.
فردوسی پور :کارهای قهرمانی واقعا ترسناک است!
فردوسی پور در ادامه برنامه نیز بازهم به این موضوع اشاره کرد گفت : بازیکنان که رعیت  داوران نیستند که این طور رفتار می کند باید احترام ها حفظ شود .
امیدوارم که آقای عسگری یا به صورت خودجوش خود محسن قهرمانی روی خط بیاید و راجب برخوردش توضیح دهد .


سوژه داغ نود پای  کوره
گزارش گر نود درحاشيه بازي ذوب آهن و پرسپوليس در جام حذفي با کارگران کارخانه راه آهن گفتگو کرده بود ، کارگران کارخانه ذوب آهن اعلام کردند ما  حاضرهستیم سه شیفت کار کنیم  اما این تیم سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند .

از نکات جالب دیگر تاکید مسئولان کارخانه ذوب آهن بود که کارگران که برای تشویق ذوب آهن به ورزشگاه می روند و به آنها هیچ گونه  اضافه کاری  تعلق نمی گیرد .اما در گزارش نود مشخص شد که پیش از بازی به کارگرانی که در ورزشگاه حضور دارند   اضافه کاری تعلق می گیرد و از میان  شان قرعه کشی صورت می گیرد  .


قرعه کشی جام حذفی  این بار بدون لیوان انگریبرت صورت گرفت .
برنامه ی نود قسمت هایی از مراسم قرعه کشی جام حذفی  را نشان داد  عادل فردوسی پور مجری و تهیه کننده نود  گفت : این بار قرعه کشی به صورت خوب برگزار شد و خدارو شکر دیگر خبری از لیوان های انگریبرت نبود ( اصرار های  مجری برنامه انگار این بار فایده داشت )  

مرد سال فوتبال ایران
پرسش نظرسنجی ۹۰ این هفته   با توجه به روزهای پایانی سال در مورد  بهترین بازیکن سال  ایران
بود ؟که گزینه های انتخاب شده ی  توسط کارشناسان برنامه ی نود  ۱-اشکان  دژاگه ۲- مهدی رحمتی ۳- محرم نویدکیا  بودند
که در این نظرسنجی،  ۵۷ درصد دژاگه را انتخاب کردند تا او از دیدگاه مخاطبان برنامه ی نود بهترین بازیکن سال فوتبال ایران شود و  ۳۶ درصد به رحمتی  ۷ درصد نویدکیا را برگزیدند.

سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 9:10 ::  نويسنده : hamid

دور يك ميز كه مي‌نشينند بايد درباره سياست‌هاي كلان فوتبال ايران گفت‌وگو كنند ولي معمولا حرف‌ها به مطالعه راه‌هاي تعامل با وزرات‌خانه مي‌كشد. اينكه چطور مي‌شود قانون دوشغله‌ها را دور زد يا براي بازنشسته‌ها اجازه كار گرفت. يكي از شايعه‌هاي پيرامونش گلايه مي‌كند، يكي هم از درگيري‌اش در بازار داوري مي‌گويد. از ابطلال انتخابات هيات‌رييسه شهرستان‌ها تا كسب مجوز فيفا براي پوشش بانوان، از سياست حفظ صندلي رياست تا سوداي تكيه بر صندلي رياست؛ اينها اعضاي هيات‌رييسه فوتبال ايران‌اند، اين 9 نفر.علي كفاشيان ناييني؛بيزنس‌من خوش‌خنده بين‌المللي

تحصيلات آقاي لبخند در رشته اقتصاد است. او كه از دانشگاه بهشتي فارغ‌التحصيل شده براي ادامه تحصيل راهي سرزمين گل‌هاي لاله شد تا در مقطع فوق‌ليسانس راه و رسم آكادميك «تجارت بين‌الملل» را بخواند. سابقه ورزشي رييس فدراسيون فوتبال ايران مربوط به گذشته‌يي است كه مي‌دويده؛ دويده و دويده تا به تيم‌ملي رسيده. او كه در 110متر با مانع ركورد هم زده با 17سال رياست بر فدراسيون دوميداني ركورد ديگري را به نام اين تاجر اقتصاددان خوش‌خنده بين‌المللي مي‌كند. او معاون سازمان تربيت‌بدني و دبيركل كميته‌ملي المپيك هم بود اما اينكه از چه راهي به فوتبال آمد، نشاني‌اش را فقط علي‌آبادي مي‌داند؛ «قطعا علي‌آبادي در رييس شدن من نقش داشت، من بيكار نبودم كه بخواهم رييس فدراسيون شوم، اما شرايط طوري رقم خورد كه من رييس شوم. » شرايطي كه همه مي‌دانيم. او حالا ميان ماندن و رفتن يكي را بايد انتخاب كند، فشاري عجيب را تحمل مي‌كند و البته وظيفه به سالم رساندن كشتي فوتبال به ساحل را بر دوش دارد تا نه فوتبال آسيب ببيند و نه البته خودش...

ديالوگ ماندگار: برخي بدشان نمي‌آيد سناريوي استعفاي من تدوين شود. اگر از رياست فدراسيون فوتبال كنار بروم براي اين است كه فوتبال ايران ضربه نخورد. به همين خاطر پيشنهاد تشكيل مجمع را دادم تا اگر مي‌خواهند تصميم بهتري بگيرند.




شهاب‌الدين عزيزي خادم؛ چشم انداز آينده فوتبال

جوان‌ترين عضو هيات‌رييسه براي حضور در فدراسيون از سد فتح‌الله‌زاده گذشت. شهاب‌الدين كه دكتراي روابط بين‌الملل با گرايش مطالعات منطقه‌يي دارد، با شور فراوان، استقلال فدراسيون را از راه تعامل با دولت تعريف مي‌كند و به سياست‌هاي اقتصادي و روابط بين‌الملل فوتبال ايران انتقادهاي جدي دارد. او كه خود مدير اقتصادي و نايب‌رييس باشگاه پيكان است تلاش دارد تا فوتبال را به مسير تازه‌يي سوق دهد. به نظر مي‌رسد راه او از ساير اعضاي هيات رييسه جدا باشد و اهداف بلندمدت روشني را تصوير مي‌كند. «وقتي انتقاد مي‌كنم متهم مي‌شوم به شعارزدگي، وقتي هم كه حرف نزنم متهم هستم به خيانت. نبايد نگاه خودمختار داشت. فوتبال بايد با دولت روابط حسنه داشته باشد. هميشه اسپانسرهاي تيم‌هاي ملي شركت‌هاي دولتي هستند چون اقتصاد ما وابسته به دولت است. » شايد براي كنترل همين شور شهاب بود كه كفاشيان حكم رياست «شوراي عالي راهبردي سند چشم‌انداز توسعه فوتبال ايران» را به اسم او امضا كرد. او در اين اوضاع و احوال توانسته براي فدراسيون، ساختمان خوبي در مجموعه انقلاب بگيرد و براي تدوين سند، برنامه‌ريزي مي‌كند. جنس حرف‌هاي او با ديگر اعضا متفاوت است و اهل «برنامه» و تدوين استراتژي است.

ديالوگ ماندگار:مي‌توانيد به من بگوييد شعارزده/كفاشيان از دل همين دولت رييس شده/صد بار گفتم از كي‌روش جواب بخواهيد، گوش نكردند.




غلامرضا بهروان بازنشسته شگفت‌انگيز


او هم ثمره تغيير در اساسنامه است. قرار بود نايب‌رييس دوم و رييس سازمان‌ليگ باشد اما امروز فقط يكي از 9 عضو هيات‌رييسه است. با اينكه نزديك به 13سال تا سال 57 فوتباليست و داور بوده اما در بدو ورودش به دوره دوم فدراسيون، كفاشيان اظهارنظرهاي شگفت‌انگيزي مي‌كرد «قانون منع حضور دروازه‌بان‌هاي خارجي حمايت از توليد ملي است.» هرچند بعدها اين قانون را خودش برداشت و به اين نتيجه رسيد كه نبايد منعي وجود داشته باشد يا وقتي براي تشويق تيم‌هاي ليگ‌برتري در استفاده از بازيكن‌هاي جوان گفت: «تعداد تعويض‌ها را از سه به پنج افزايش مي‌دهيم.» بهروان اما در نهايت قرباني جنگ سرد وزارت ورزش با كفاشيان شد. قانون بازنشسته‌ها او را از ادامه فعاليت اجرايي بازداشت تا «مهدي تاج» يك‌بار ديگر به مديريت فوتبال ايران بازگردد؛ «استعفا ندادم، انصراف دادم. برخي با تشكيل يك شبكه، عليه من هجمه كردند. بايد ديد كه دنبال چه منافعي هستند.»

ديالوگ ماندگار: بهروان: فدراسيون فوتبال ايران جاي افراد سالم نيست.



مهدي محمدنبي؛ ديپلمات محافظه‌كار

او دبيركل فدراسيون است، با روحيه بالاي تعامل با مديران بالادستي. با اينكه بازرگاني خوانده اما رفتارش ديپلماتيك است. نبي از فيفا مدرك مديريت حرفه‌يي گرفته تا در كنار سابقه مديريتي‌اش در باشگاه گسترش پارس‌خودرو، براي حضور هميشگي در هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال برازنده به نظر برسد. زمستان 87 كه پرونده خريد بازيكن‌هاي خارجي داغ شد، سرنخ قصه به دفتري در خيابان جردن رسيد كه پاي نبي را به اندازه عمر يك‌روزه يك خبر به «تيتريك» روزنامه‌هاي ورزشي بازكرد. بعدها مسعودمعيني در توجيه ناكامي تيم جوانان غيرمستقيم نبي را به دلالي متهم كرد كه آقاي دبيركل گفت: «حرف‌هاي معيني بي‌ارزش‌تر از آن است كه پاسخي بدهم. » او با سياستي محافظه‌كارانه‌تنها عضوي است كه با فدراسيون‌هاي صفايي‌فراهاني، دادكان، مصطفوي و كفاشيان كار كرده است.

ديالوگ ماندگار: يك روز آمدم و يك روز مي‌روم.



فريده شجاعي طراح لباس با مجوز


زماني براي معرفي او مي‌گفتند «همسر منصور پورحيدري» ولي اين‌روزها پورحيدري براي معرفي بهتر خودش از رانت نسبت با او استفاده مي‌كند. تنها عضو خانم هيات‌رييسه فدراسيون و رييس امور بانوان، دكتراي فيزيولوژي ورزشي و استاد دانشگاه است. واليباليست تاج‌تهران در سال‌هاي پيش از انقلاب و عضو كميته طب فدراسيون پزشكي، نزديك به يك دهه است كه امور فوتبال بانوان ايران را مي‌چرخاند. پيگيري‌هاي او و همكارانش براي متقاعد كردن فيفا در استفاده از پوششي متفاوت با ساير تيم‌هاي فوتبال زنان، او را هميشه به صدر اخبار مي‌آورد «در صحبتي كه با بلاتر داشتيم او گفت كه تحت هيچ شرايطي نمي‌توانيم با اين لباس بازي كنيم اما با تاكيد بر حضور بانوان ايراني در ميادين بين‌المللي سرانجام بلاتر موافقت كرد تا لباس جديدي را طراحي كرده و به كميته اجرايي ارسال كنيم.»

ديالوگ ماندگار: خودمان كه نمي‌توانيم تورنمنت فوتبال طراحي كنيم!



عليرضا رحيمي؛ ديپلماسي نقش جهان

فوتباليست پيشكسوت سپاهان، دو سالي است كه چهره و صدايش معروف شده؛ او كه جاي ساكت را در اين باشگاه گرفت، در فصلي كه همه از اين تيم بي‌پول شده قطع اميد كرده بودند، قهرمان شد تا از ناياب‌ترين مديران تماما فوتبالي و موفق فوتبال ما باشد. رحيمي 16 سال رييس فدراسيون هندبال بود و از 15 اسفند 90 به عنوان نماينده باشگاه‌ها به هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال راه يافت تا امروز موقعيتي استراتژيك در فدراسيون پيدا كند. او با ديپلماسي نقش‌جهان از يك‌طرف تك تك مديران باشگاه‌ها را با خود همراه كرده و از طرف ديگر در تقابل‌هاي تك به تك آنها را آچمز مي‌كند؛ «بودجه ما يك‌سوم پرسپوليس است، بانك مركزي هم پول زيادي دارد اما دليل نمي‌شود كه همه را در اختيار يك نفر قرار دهد. اگر مجلس به شما شش ميليارد داده بايد به ما هم بدهد.» رحيمي خطاب به رويانيان مي‌گويد.

ديالوگ ماندگار: با آمدن تاج ديگر جاي من نيست! اگر رييس فدراسيون مهدي تاج را به خاطر توانايي‌هايش سرپرست سازمان ليگ برتر كرده كه مشكلي در اين زمينه وجود ندارد اما از آنجا كه مي‌دانم كفاشيان ايشان را سرپرست كرده تا خودش چند روزي بيشتر در فوتبال بماند ديگر كوتاه نمي‌آيم.




حيدر بهاروند؛ فلك‌الافلاك فوتبال

اين عضو كمتر ديده‌شده هيات‌رييسه ريشه در خطه لرستان دارد. در تيم خيبر خرم‌آباد كه يك خاطره نوستالژيك در فوتبال دهه 60 ايران است بازي كرده و با ليسانس مديريت، سرمربي تيم افلاك و خيبر هم بوده است. بهاروند كه 10 سال رييس هيات فوتبال لرستان بوده، از حاميان نزديك علي كفاشيان به حساب مي‌آيد. او كه جذابيت كمتري براي اصحاب رسانه دارد در روزهايي مثل باخت تيم‌ملي به لبنان كه دانه‌درشت‌ها خطوط ارتباطي را مسدود مي‌كنند، راه ساده دسترسي به فدراسيون فوتبال است؛ «هيچ آدم عاقلي از تيم ‌ملي تعريف نمي‌كند و من خودم از منتقدان اصلي كي‌روش هستم.» يك‌بار هم درباره قلعه‌نويي گفت: «نمي‌شود تضمين داد كه اگر مربي ايراني باشد، تيم به جام‌جهاني مي‌رود. برخي از مربيان ايراني توانايي نشستن روي نيمكت را دارند اما چون دنبال باندبازي هستند كارشان خراب مي‌شود.»

ديالوگ ماندگار: فدراسيون بايد براي كي‌روش تعيين تكليف كند/هيچ فرد عاقلي از تيم‌ملي تعريف نمي‌كند.


سيدمحمد هادي آيت‌الهي؛ ميل چمن نمي‌كند

براي خودش وبلاگي دارد و براي معرفي خودش نوشت: «زان يار دلنوازم شكريست با شكايت/گر نكته‌دان عشقي خوش بشنو اين حكايت/ هر خدمتي كه كردم بي‌مزد بود و منت/يارب مباد كس را مخدوم بي‌عنايت» آيت‌الهي نايب‌رييس اول فدراسيون است. پستي كه يك فصل تمام از كفاشيان انرژي گرفت تا با تغيير در اساسنامه، انتخاب آن را براي رييس فدراسيون «اختياري» كند. تا پيش از حضور در فدراسيون، فوتبال شيراز قلمرو محض آقاي نايب‌رييس بود. مخاطبين كمتر جدي فوتبال ايران، او را از وقت‌هايي بياد مي‌آورند كه روي خط برنامه نود، از استاندارد مطلوب و بين‌المللي چمن استاديوم حافظيه در حالي سرسختانه دفاع مي‌كرد كه تلويزيون چاله چوله‌هاي بزرگ و كوچكي را زير صداي او پخش مي‌كرد؛ «تكه‌هايي از زمين را كه مشكل داشت درآورديم و به جاي آن چمن تازه كاشتيم. در واقع با اين كار چمن را وصله زده‌ايم.» شايد چنين راهكارهاي مبتكرانه‌يي بود كه قباي نايب‌رييسي كفاشيان را براي آيت‌الهي اندازه كرد. فدراسيوني كه بيشتر از چمن حافظيه نيازمند وصله پنيه بود.

ديالوگ ماندگار: آقاي دايي فاتحه فوتبال ايران آن زمان خوانده شد كه شما در برابر ديدگان 70 ميليون ايراني عاشق در هشتم فروردين ماه سال 88 عيدشان را عزا كرديد و در مقابل عربستان سعودي نتيجه را واگذار كرديد و فوتبال ايران را از صعود به جام جهاني باز داشتيد.


فريدون اصفهانيان؛ كم‌حرف سياه‌پوش

عضو زنجاني هيات‌رييسه و رييس كميته داوران. در تيم منتخب استان زنجان فوتبال بازي مي‌كرد اما با لباس مشكي داوري به فوتبال ايران معرفي شد. او حالا در دوره‌يي بايد داوران فوتبال را مديريت كند كه پديده نوظهور دپارتمان داوري، موجوديت داوري در فدراسيون را جنجالي كرده؛ مي‌گويند در جلسات رسمي كم‌حرف است اما با چراغ خاموش تصميم‌ها را در حلقه دوستان محرم مي‌گيرد؛ «كميته و دپارتمان داوري داراي وظايف مشخص و تفكيك شده‌يي است. وظايف هركدام به صورت واضح شرح داده شده، كميته درباره آيين‌نامه، برگزاري كلاس‌ها و... تبادل نظر و تصميم‌گيري مي‌كند، سپس اعضاي دپارتمان مصوبات را اجرايي مي‌كنند، ولي در حال حاضر دپارتمان خارج از حيطه وظايف خود عمل مي‌كند.» براي همين اصفهانيان بيشتر درگير امور داوران است تا جلسه‌هاي هيات‌رييسه.

دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:, :: 20:19 ::  نويسنده : hamid

این‌بار مسی با گلزنی در 17 مسابقه متوالی لالیگا رکوردی دیگر بر جای گذاشت. مسی که در بازی با لاکرونیا یکی از دو گل آبی و اناری‌ها را به ثمر رساند، موفق شد که رکوردی جهانی که از سال 1930در باشگاه بارسلونا جا‌به‌جا نشده بود را شکست. بازیکن 25‌ساله آبی و اناری‌ها چهلمین گلش را در این فصل برای بارسا در لالیگا به ثمر رساند و با این گل توانست در 17مسابقه پشت‌سر‌‌هم برای تیم محبوبش گل به ثمر برساند. بعد از این دیدار باشگاه بارسلونا در سایت رسمی خود اعلام کرد که مسی رکورد «پل تئودورپترک» که در فصل 38-1937در 16مسابقه پیاپی در دسته یک لهستان گلزنی کرده بود را شکسته است. در این بیانیه آمده است:«بازیکن آرژانتینی باشگاه بارسلونا رکوردی جدید در تاریخ فوتبال جهان از خود به جای گذاشت که تا پیش از این بی‌سابقه بوده است.» مسی در حال حاضر با به ثمر رساندن 52 گل در تمام مسابقاتی که این فصل برای بارسلونا انجام داده به دنبال بهبود رکوردهای فصل قبل خود است. او سال قبل دو رکورد مهم را شکست و بیشترین گل در یک فصل فوتبال و در یک سال را به نام خود ثبت کرد. مسی بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا در بازی‌های رسمی به شمار می‌آید. او در سال ۲۰۱۲ توانست صاحب رکورد بیشترین گل زده در یک سال با ۹۱ گل شود، البته این رکورد را فیفا ثبت نکرد. اینها تنها رکورد‌شکنی‌های مسی برای باشگاه کاتالان‌ها نبوده است. وقتی لیونل نخستین گل خود را برای باشگاه در برابر آلباسته در تاریخ یکم می ۲۰۰۵ به‌ثمر رساند، تنها ۱۷ سال و 10ماه و هفت روز سن داشت و همین هم باعث شد که جوان‌ترین گلزن تاریخ بارسلونا در لالیگا شود، البته تا زمانی که کرکیچ با گل زدن روی پاس گل مسی در سال ۲۰۰۷ این رکورد را بشکند. مسی فصل قبل 50 گل در لالیگا به ثمر رساند و این شانس را دارد که این فصل از این مرز عبور کند.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فوتبال و آدرس footballihayeiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 4
بازدید کل : 967
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1